ورزش

ماجرای حضور داوران مطرح ایران در عربستان

لایسنس VAR از کشور همسایه می‌آید

بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده قرار است چند داور مطرح فوتبال ایران برای دریافت لایسنس VAR‌به عربستان بروند.

به گزارش “ورزش سه”، بحث ورود تکنولوژی VAR در فوتبال ایران از مدت‌ها قبل یکی از دغدغه‌های اهالی فوتبال است. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، از چند ماه پیش اقداماتی انجام داده تا این تکنولوژی در لیگ بیست و سوم مورد استفاده قرار بگیرد. جدا از مسائل سخت‌افزاری ورود VAR یکی از اصلی‌ترین الزامات برای استفاده از آن داشتن لایسنس مخصوص برای داوران است.

از جمع داوران مطرح فوتبال ایران فقط موعود بنیادی‌فر دارای لایسنس VAR است و می‌تواند با دستگاه‌های این تکنولوژی کار کند. او چندی قبل با حضور در تاجیکستان لایسنس VAR را دریافت کرد و حالا سایر داوران ایرانی نیز برای استفاده از ویدئوچک باید گواهینامه مربوط را بگیرند.

از این رو خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال قصد دارد از طریق عربستان برای دریافت گواهینامه مذکور برای داوران اقدام کند. در جلسه‌ای که چندی قبل تاج با مسئولان عربستانی و به خصوص رییس فدراسیون این کشور داشت، مقدمات حضور داوران ایرانی در عربستان فراهم شده و به زودی تعدادی از داوران و کمک داوران مطرح فوتبال ایران به عربستان می‌روند تا ضمن حضور در کلاس VAR و آشنایی با شرایط استفاده از آن، گواهینامه مربوط را نیز دریافت کنند.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون عربستان، درخواست کتبی و رسمی خود را برای این موضوع اعلام کرده است. در نامه کمیته داوران، اسامی همه داوران بین‌المللی فعال کشور به جز موعود بنیادی‌فر آمده است تا در صورت امکان همه داوران بین‌المللی کشور بتوانند لایسنس VAR خود را اخذ کنند.

گفتنی است فدراسیون فوتبال تصمیم دارد قبل از آنکه تکنولوژی VAR‌به ایران برسد، لایسنس داوران در این بحث را دریافت کند تا در آینده مشکلی برای عملیاتی شدن استفاده از ویدئوچک در لیگ برتر وجود نداشته باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا