ورزش

ماجرای مدالی که پروفسور به باد داد/ سوتفاهم یا رونمایی از گاف فدراسیون هندبال؟


تیم ملی هندبال کشورمان سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد، اما اتفاقاتی رخ داد که این موفقیت تحت تاثیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با شرکت ۱۷ تیم از ۲۸ دی‌ ماه به میزبانی عربستان در شهر دمام برگزار شد و پنج تیم قطر، بحرین، ایران، عربستان و کره جنوبی موفق شدند به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ که به میزبانی لهستان و سوئد برگزار می‌‌شود، صعود کنند. تیم ملی ایران در این دوره با کسب ۳ پیروزی در مرحله گروهی، به عنوان صدرنشین راهی دور دوم این رویداد شد.

شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز در دور اول موفق شدند استرالیا، هند و تیم قدرتمند عربستان را از پیش رو بردارند. ملی‌‌پوشان کشورمان در دور دوم با عراق، کویت و بحرین همگروه شدند که در بازی نخست توانستند عراق را شکست دهند. در ادامه تیم ایران به مصاف کویت رفت و در نبردی حساس با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ از سد حریف خود گذشت و بلیت مسابقات قهرمانی جهان را برای خود رزرو کرد.

شکست مقابل قطر در دیدار پایانی مرحله دوم ایران را به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد کرد. در مرحله نیمه نهایی شاگردان فرناندز با بحرین روبرو شدند که در این مسابقه ایران نتیجه را به حریف واگذار کرد تا نتواند راهی فینال شود. در مسابقه رده‌ بندی ایران یک بار دیگر مقابل عربستان قرار گرفت و بازنده شد تا به کسب عنوان چهارم این دوره بسنده کند.

در شرایطی که همه اهالی هندبال در تلاش بودند تا موفقیت کسب شده را به بهترین شکل نمایش دهند و از تاثیرات حضور مانوئل فرناندز ملقب به پرفسور صحبت می‌کردند، ناگهان مصاحبه‌ای منتشر شد که معادلات را بهم ریخت و تلنگری جدی به مسئولان فدراسیون بود. کیوان صادقی در مصاحبه‌ای در خصوص کسب سهمیه جهانی توسط تیم ملی هندبال اظهار داشت: ما می‌توانستیم مدال برنز هم کسب کنیم و روی سکو برویم، اما در بازی رده‌بندی ضعف‌هایی در کوچینگ وجود داشت که باعث شد مقابل عربستان مغلوب شویم. فرناندز از لحاظ اخلاقی مربی فوق‌العاده‌ای بود و توانسته بود ارتباط خوبی با بازیکنان بگیرد اما در بحث فنی می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم.

نکته عجیب‌تر اظهارات صادقی جایی بود که ادعا کرد «انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان اشتباه است. مانوئل مربی تراز اولی نبود. او سابقه سرمربیگری در برخی تیم‌ها را داشته، اما در قطر آنالیزور بود.» صادقی نقل قول‌هایی هم از پروفسور داشت که بسیار عجیب بود. او اظهار داشت: فرناندز نمی‌توانست بپذیرد بازیکنان در ظروف یکبار مصرف غذا بخورند یا اینکه فقط یک نوع غذا سرو شود. در خصوص پوشاک و اسکان تیم ملی هم چنین بحث‌هایی وجود داشت.

این اظهارات با واکنش بازیکنان در فضای مجازی همراه بود. ملی‌پوشان که تعصب خاصی روی سرمربی خود داشتند، با انتشار عکس و متنی مشترک حمایت خود را از پروفسور اعلام کردند، اما موضوع اینجاست که کیوان صادقی هم یکی از اعضای کادر فنی در قهرمانی آسیا بود. به عقیده برخی اهالی هندبال، این می‌تواند نشان دهنده دو دستگی و تفرقه بین کادر باشد.

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که فرناندز هم در چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس عنوان کرده بود که «من نمی‌خواهم با کسی وارد جنگ شوم، چراکه این موضوع برای برخی دیگر نفع خواهد داشت. مدیران فدراسیون می‌توانند درمورد عدم بازگشت من به ایران هر چیزی می‌خواهند بگویند، چون آنها تصمیم گیرنده هستند. من برای فدراسیون کار می‌کردم، اما با برخی تصمیمات آنها موافق نبودم.» از سوی دیگر زمانی که مانوئل به ایران آمد اعلام شد که وی یکی از مربیان با سابقه هندبال جهان است، اما حالا کیوان صادقی مدعی شده که این مربی سطح بالایی نداشت و در تیم ملی قطر به عنوان آنالیزور فعالیت می‌کرد. مشخص نیست که این اتفاقات یک سوتفاهم بوده یا صادقی از گاف فدراسیون رونمایی کرده است؟ 

انتهای پیام/



تیم ملی هندبال کشورمان سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد، اما اتفاقاتی رخ داد که این موفقیت تحت تاثیر قرار گرفت.

خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا