ورزش

مالک باشگاه جدید مسی:‌ سال‌هاست طرفدار رئالم

خورخه ماس، مالک باشگاه اینترمیامی، توضیح داد که چگونه برای جذب لیونل مسی از 3 سال پیش تلاش کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، خورخه ماس، مالک اینترمیامی که لئو مسی را به خدمت گرفته است، در مصاحبه ای با روزنامه “ال پایس” از تاثیر ورود ستاره آرژانتینی به لیگ حرفه‌ای آمریکا و تمام جزئیات قراردادش صحبت کرد.

او همچنین به سرخیو بوسکتس و سایر خریدهای احتمالی اشاره کرد و در این گفتگو اعتراف کرد که طرفدار رئال مادرید است.

این میلیاردر اهل کوبا توضیح داد که دستمزد این ستاره آرژانتینی “بین 50 تا 60 میلیون در سال” خواهد بود که کمتر از مبلغی است که در عربستان سعودی به او پیشنهاد داد. او همچنین در هنگام بازنشستگی در باشگاه سهام خواهد داشت که بخشی از سود حاصل از پخش جهانی که حقوق آن از اپل تی‌وی است و همچنین از فروش کیت آدیداس است را شامل می‌شود.

ماس توضیح داد که از چه زمانی ایده جذب مسی شروع شد:”در سال 2019 ما شروع کردیم به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانیم آن را به میامی، یک شهر رو به پیشرفت بیاوریم. می خواهیم مردم وقتی به فوتبال در ایالات متحده فکر می کنند، به میامی فکر کنند. همه می خواهند به اینجا نقل مکان کنند، ما مالیات محلی و ایالتی نمی پردازیم. این بزرگترین بازار تجاری روی کره زمین است. مسی می تواند لیگ حرفه‌ای آمریکا را به یکی از دو یا سه لیگ بزرگ دنیا تبدیل کند. در تاریخ ورزش دو اتفاق در اینجا وجود دارد: ورود پله به نیویورک کاسموس و ورود دیوید بکهام به لس آنجلس در سال 2007. مسی لیگ را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد. فکر می‌کنم او می‌خواهد اثری از خود بگذارد و می‌تواند فراتر از فوتبال این کار را انجام دهد. زمانی که او بازنشسته شود، سهمی در باشگاه خواهد داشت.”

بولت سرشاخه
زندگی مشابه زندگی بکام یا مایکل جردن

مالک باشگاه اینترمیامی درباره زندگی پس از فوتبال مسی هم مطمئن است:”زندگی پس از فوتبال را برای مسی تصور می کنم که بسیار شبیه زندگی دیوید یا مایکل جردن است. او می‌تواند در بازاری که رشدش متوقف نمی‌شود به کار خود ادامه دهد. او فرصت هایی خواهد داشت که در جاهای دیگر در دسترس نیست.”

بولت سرشاخه
مذاکرات

او در مورد چگونگی انجام مذاکرات برای امضای قرارداد مسی توضیح داد که این یک پروسه “طولانی” بوده است:”3 سال وقت گذاشتم. یک سال و نیم خیلی سخت. گفتگوهای زیادی با پدرش خورخه داشتیم. دیدم آخر ماه می انجام شد. بکام با لئو صحبت کرد، فقط در مورد مسائل فوتبال، زیرا او در مسابقات فصل حضور داشت. نمی خواستم تحت فشار باشد. ما در بارسلون، میامی، روزاریو، دوحه صحبت کرده‌ایم… من تمام جام جهانی را در قطر گذراندم و آرژانتین را تماشا کردم. قرارداد اپل برای نهایی کردن انتقال مسی بسیار مهم بود. گفتگوها با اپل بسیار خوب پیش می رود و منافع در حال همسو شدن است. اگر فوتبال در ایالات متحده رشد کند، مسی سود خواهد برد. او منصف است. مسی قبلاً بازیکن تحت قرارداد آدیداس بوده است. او برای فروش پیراهن‌ها رقمی دریافت خواهد کرد.”

ماس در مورد تاثیری که حضور لئو می‌تواند در ام ال اس داشته باشد، گفت:”پیش‌بینی می‌کنم که اعضای باشگاه در 3 سال آینده 5 یا 10 برابر شوند. هر شهروند آمریکایی به صورت معمولی به بهترین بازیکن جهان علاقه دارد. در اینجا شما تعداد زیادی بازیکن از انگلیس، لالیگا، مکزیک را می بینید. بیشتر از لیگ ام ال اس. هوادارانی از منچستریونایتد، مادرید، بارسا هستند… این موضوع تغییر خواهد کرد.”

1893450

بولت سرشاخه
سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا

خورخه ماس همچنین به ورود سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا اشاره کرد:”برای ما ضروری بود که مسی را با بازیکنانی در سطح او احاطه کنیم. ما کم و بیش با بوسکتس صحبت می کنیم. یک سال است که با بوسی صحبت می کنیم. او در رختکن بسیار مهم خواهد بود. حتی برای بازیکنان آکادمی. با جوردی آلبا هم صحبت شده است. لوئیز سوارز تحت قرارداد است، او یک بند دارد و نمی‌دانم که آیا این بند بیرون خواهد آمد یا نه. تمام معارفه بازیکنان قبل از 15 جولای خواهد بود.

جدا از صحبت در مورد لئو مسی و سایر مسائل نقل و انتقالات، خورخه ماس برای مشخص کردن تیم محبوبش مشکلی نداشت:”رئال مادرید. عشق به فوتبال در سال 1973 در سانتیاگو برنابئو وارد قلب من شد. من سال هاست که سفید هستم و آن را در قلبم دارم، فلورنتینو پرز این را می داند. حالا من صورتی و مشکی از اینتر میامی هستم. و رئیس رئال ساراگوسا نیز وفاداری من را تغییر داد. من عاشق ساراگوسا شده ام.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا