ورزش

مخالفت قلعه نویی با لغو هفته دهم لیگ برتر



مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی درمورد جلسه اخیر با مسوولان تیم ملی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد لغو نشدن هفته دهم لیگ برتر، اظهار داشت: جلسه خیلی خوب و سودمندی داشتیم. از مجموعه تیم ملی، رئیس فدراسیون، نبی و قلعه‌نویی در جلسه اخیر حضور داشتند  و از آنها تشکر می‌کنم. او یکی از قدیمی‌ترین سرمربیان لیگ برتر ما بوده و است. شرایط باشگاه‌ها را حتی خیلی بهتر از ما لمس می‌کند و سعی داریم مواردی که می‌گوید، چراغ راه‌مان قرار بدهیم.

وی افزود: در شرایطی که می‌خواست برای آماده‌سازی تیم ملی، 19 آبان را هم مورد بهره‌برداری قرار بدهد تا تیم به اردو برود و مینی‌کمپ برگزار کند اما به ما کمک کرد. این مسیر را باز کرد تا بتوانیم هفته دهم را برگزار کنیم زیرا لیگ فشرده شد. روزها و هفته‌هایی که در اختیار تیم امید قرار گرفت، زمانبندی ما را دستخوش تغییر کرد اما  خوشبختانه با توجه سرمربی تیم ملی بزرگسالان، این مساله حل شد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص اینکه آیا اردوی تیم ملی از دوشنبه آینده آغاز می‌شود، گفت: ملی‌پوشانی که بازی ندارند، می‌توانند زودتر به تیم اضافه شوند. این موضوع نظر کادرفنی تیم ملی است اما ما تا یکشنبه بازی داریم.

مهدی درخصوص اینکه با توجه به اتفاق اخیر، لیگ تا هفته پانزدهم در زمان مقرر برگزار می‌شود، توضیح داد: زمانبندی را به جای خود داریم اما با توجه به دستورالعمل اخیر  AFC که باید بازیکنان باید زودتر در اختیار تیم‌های ملی قرار بگیرند، احتمال دارد هفته پانزدهم یک روز زودتر تمام شود. اکنون زمان اتمام این هفته 14 دی است اما احتمال دارد 12 یا 13 دی تمام شود که دوستان من درحال برنامه‌ریزی هستند. در این جلسه این بحث مطرح و درخواستش مطرح شد. باید برنامه‌ریزی خود را با توجه به این درخواست تغییر بدهیم.

وی درخصوص اینکه اگر اتمام نیم فصل به بعد از جام ملت‌ها موکول می‌شد، شرایط سختی برای لیگ به وجود می‌آمد، گفت: جام ملت‌ها متفاوت از جام جهانی است. شاید در جام جهانی معمولا تیم‌ها نتوانند به مراحل بالا برسند اما دوست داریم تیم ملی خوب خود را در فینال جام ملت‌ها ببینیم. به همین دلیل تا آخرین روز جام ملت‌ها که حدود یک ماه است، درگیر هستیم و همین مدت لیگ به تاخیر می‌افتد. اگر قبل از این جام نمی‌توانستیم نیم فصل را تمام کنیم، باید فصل نقل و انتقالات را هم پس از جام ملت‌ها شروع کنیم و آن هم خودش تاخیر می‌انداخت. به همین دلیل نمی‌توانستیم فصل بعد لیگ را به موقع شروع کنیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد: این نکته‌ای است که خود قلعه‌نویی نیز به آن اشراف کامل داشت و با وجود شرایط کمپ، موافقت خود را با برنامه ما اعلام کرد.

مهدی درواکنش به این موضوع که آیا نمی‌توانند 5 بازی روز سیزدهم دی را به تاریخ دوشنبه 11 دی منتقل کنند، عنوان کرد: باید روزهای آخر را مقداری حل کنیم. البته با توجه به دیدارهای معوقه فشردگی مسابقات بالا است. باید آنها را نیز لحاظ کنیم. باید یک تا 2 هفته آخر را به شکلی برگزار کنیم که ملی‌پوشان راحت به اردوی تیم ملی بروند.

 وی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، درخصوص دلیل تغییر ساعت بازی استقلال و تراکتور، گفت: 3-2 موضوع داریم. مقداری پیش‌بینی سرمای هوا را در شهرهایی مثل تبریز و پروازها را کردیم. پروازها مشکل شده است. حتی داوران ما هم این مشکل را دارند. به همین دلیل ناچار هستیم شرایط را به سمتی ببریم تا تیم‌ها یک روز اضافی در شهر محل برگزاری بازی نمانند. تقویم ما فشرده است و تیم‌ها هر 5-4 روز بازی می‌کنند تا نیم فصل به اتمام برسد. به همین دلیل اگر یک ساعت بازی‌ها را معوق نکنیم، تیم‌ها از پرواز آخر شب جا می‌مانند یا برنامه پرواز چارترشان تغییر می‌کند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: این نگرانی را هم داریم که آلودگی هوا یا شرایط جوی و اقلیمی لغو شود. حتی اگر یک بازی را هم لغو کنیم، بازهم ممکن است نیم فصل دستخوش شرایط سختی شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا