ورزش

مرفاوی: همه تیم‌های حاضر در مرحله نهایی قدرتمند هستند


به گزارش ایلنا، عبدالصمد مرفاوی در ابتدا گفت: تیم‌هایی که به شانزده تیم پایانی مسابقات می‌رسند فارغ از اسم‌هایشان تیم‌های قدرتمند و چالش برانگیزی هستند. با این دید که همگی از بهترین‌های آسیا هستند راهی مسابقات خواهیم شد و برای ما به عنوان ایران، تفاوتی ندارد که به مصاف چه تیمی می‌رویم و باید از فوتبال، آبرو و شخصیت خودمان دفاع کنیم.

وی درخصوص حریفان تیم ملی فوتبال جوانان در گروه دوم رقابتها گفت: استرالیا که در واقع از اقیانوسیه در آسیا حضور دارد همین 10 روز پیش مسابقاتش به پایان رسید و با قدرت سرگروه شد. از استرالیا نیاز به شناخت بیشتری داریم. آنها تیمی فیزیکی هستند و ما هم به نوعی فیزیکی بازی می‌کنیم، پس مشخصا یک رقابت تنگاتنگ با این تیم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: قطر که در خلیج فارس در این چند ساله سرمایه گذاری زیادی روی آکادمی‌هایش انجام داده و فوتبال نسبتا مدرن و شناوری را با توجه به امکانات و اردوهای بسیار مناسبی که دارد به اجرا می ‌گذارد. از این تیم می‌توانیم شناخت خوبی داشته باشیم. ویتنام از شرق آسیا شاید فیزیکی نباشد، اما بازیکنانش سرعتی هستند و می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند.

سرمربی تیم ملی جوانان افزود: به طور کلی با هر سه تیم رقابت سنگینی داریم و باید تدارکات خوبی داشته باشیم. از امروز بر اساس شناختی که از این تیم ها داریم باید استراتژی فنی خودمان را برای هر بازی برنامه‌ریزی کنیم و به فکر اولین بازی باشیم. اساسا روی گروه‌همان متمرکز خواهیم بود.

وی ادامه داد: بی‌تردید کار سختی در پیش است و باید با امکانات خوب، آماده مرحله نهایی و رویارویی با حریفان شویم. به نظرم اولویت اصلی فدراسیون در بخش تیم‌های پایه باید تیم جوانان باشد و حداکثر بهره از بازی و تورنمنت‌های بین المللی را تا پیش از مسابقات ببریم.

مرفاوی درباره اردوی داخلی و بین المللی پیش روی این تیم تصریح کرد: از دوازدهم آبان اردوی جدید را آغاز می‌کنیم و تقریبا هفت، هشت مرحله اردو تا پیش از اعزام به مسابقات داریم. از طرفی برنامه مورد نظرمان برای شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی را ارائه کردیم و حضور موفق در مرحله نهایی برنامه‌ریزی خوبی را از سوی کمیته جوانان و فدراسیون می‌طلبد تا به امید خدا سربلند باشیم.

وی گفت: بر این اساس از 22 آبان عازم بلاروس می شویم و طبق برنامه اعلام شده با امیدهای این کشور دو بازی خواهیم داشت که جا دارد از فدراسیون و کمیته جوانان بابت فراهم کردن این اردو و بازی تشکر کنم. بازیکنان را مقابل بلاروس محک می‌زنیم و تجربه بین‌المللی خوبی پیدا می‌کنند و در مجموع  برای ما بسیار خوب خواهد بود. برد و باخت در این دو بازی اصلا مهم نیست و اولویت اصلی ما صرفا اجرای برنامه‌هایمان است.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا