ورزش

مسخره کردن کچلی هم شبیه نژادپرستی است

دلافوئنته:

سرمربی اسپانیا توهین‌های منتسب به خودش را در اظهاراتی جالب با نژادپرستی مقایسه می کند.

به گزارش “ورزش سه”، لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، پس از توهین‌هایی که در جریان جشن‌ قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا صورت گرفت، اظهارات مربوط به کچل بودن خودش را با رنگ پوست افراد مقایسه کرد.

لاروخا دوشنبه شب جام قهرمانی اروپا را به اسپانیا برد و با چند استثنای قابل توجه در مادرید مورد استقبال قرار گرفت.

زمانی که گاوی به سمت میکروفن رفت، با شعارهای ضد بارسلونا مواجه شد، در حالی که دلافوئنته به دلیل کچل بودن مورد توهین قرار گرفت.

هنگامی که او می خواست صحبت کند، شعارهای “کچل، کچل، کچل” در ویزینک آرنا شنیده می شد. او توضیح داده که این اظهارات چگونه این سرمربی را مورد آزار قرار داده است.

1890934

دلافوئنته در این خصوص گفت:”نمی‌شد که به درستی صداها را بشنوید. پشت این همه بلندگو و صدا خوب شنیده نمی‌شد. آن صداها من را آزار نداد و رفتارهای بی ادبانه و بی احترامی آزارم می دهد. 20 دیوانه در جمع بودند که مزاحم دیگران می شدند. همیشه در این جاها اتفاق می افتد که چند نفر عصبانی می شوند و بقیه ساکت هستند.”

او سپس مقایسه ای کاملا تکان دهنده انجام داد:”فضای عجیبی وجود داشت، اما این قابل اعتراض است. اگر کسی فریاد می زد «سیاه، سیاه، سیاه» چه می شد؟”

با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، نژادپرستی کاملاً واضح است که آثار بسیار بیشتری نسبت به توهین به شخصی برای برخی ویژگی‌های دیگر دارد، هر چند ممکن است تاسف بار باشد.

با این حال، عادت به توصیف نژادپرستی به عنوان شکل دیگری از توهین، بسیاری را در خارج از اسپانیا پس از حوادث نژادپرستانه مربوط به وینیسیوس جونیور شوکه کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا