ورزش

معمای استعفای «روبرتو مانچینی»/ لاجوردی‌ها در انتظار سرمربی جدید

شوک بدموقع به فوتبال ایتالیا؛

استعفای غیرمنتظره سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا مسئولان فدراسیون این کشور را بر آن داشته تا با توجه به مسابقات حساس پیش رو هر چه سریعتر جانشین «روبرتو مانچینی» را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبر استعفای روبرتو مانچینی از تیم ملی ایتالیا پس از پنج سال فعالیت همچون طوفانی بود که فوتبال ایتالیا را درنوردید. فدراسیون فوتبال ایتالیا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نزدیکی مسابقات انتخابی جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۴ (۱۰ سپتامبر مسابقه با مقدونیه و ۱۲ سپتامبر با اوکراین) و تعهدی که فدراسیون به موفقیت تیم در این مسابقات دارد نام سرمربی جدید تیم ملی در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

ظاهرا فدراسیون فوتبال ایتالیا روز یکشنبه با استعفای مانچینی موافقت کرده اما تاکنون اشاره ای به دلیل اسعفای او نکرده است. استعفای مانچینی به این دلیل بسیار غیر منتظره است که همین چند هفته پیش او سمت و مسئولیت جدیدی در تیم ایتالیا به دست آورد و به عنوان مدیرفنی تیم های زیر ۲۱ سال و زیر ۲۰ سال انتخاب شد.

ضمن اینکه آندرآ بارزاگلی را که سابقه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه داشت هم به ترکیب کادر فنی اضافه کرده بود. این تغییرات می توانست موجب افزایش قدرت و نفوذ مانچینی در فوتبال ایتالیا شود.

تیم ایتالیا در مسابقات مقدماتی جام ملت های اروپا در گروه C با تیم های انگلستان، اوکراین، مقدونیه و مالت همگروه است و تاکنون ۲ بازی کرده است؛ شکست خانگی ۲ – ۱ برابر انگلستان و پیروزی ۲ بر صفر برابر مالت. این تیم باید کمتر از یک ماه دیگر در ادامه این مسابقات در دو بازی سرنوشت ساز به مصاف تیم های مقدونیه و اوکراین برود و اکنون خبر جدایی مانچینی می تواند شرایط سخت و غیرمنتظره ای را برای ایتالیا رقم بزند.

روبرتو مانچینی از سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت موفق شد جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ را با یک رکورد تاریخی به پایان برساند و بدون شکست قهرمان این مسابقات شود.

اکنون مانچینی تصمیم گرفته است لاجوردی پوشان را پس از پنج سال و با ۳۹ پیروزی، ۱۳ تساوی و ۹ شکست و ۱۳۰ گل زده در برابر ۴۹ گل خورده ترک کند. این مربی ۵۸ ساله قرارداد خود را در سال ۲۰۱۸ با فدراسیون فوتبال ایتالیا امضا کرد و باید تا پایان ۲۰۲۶ در این تیم باقی می ماند.

مانچینی در کنار تمام موفقیت هایی که با تیم ایتالیا به دست آورد یک ناکامی بسیار بزرگ را هم تجربه کرد که عدم صعود به جام جهانی قطر بود. هرچند این ناکامی از سوی طرفداران فوتبال ایتالیا بخشوده شد اما هرگز از خاطرات کنار نخواهد رفت.

به نظر می رسد بخشی از این تصمیم مانچینی به مسائل شخصی باز می گردد. او در ماه های اخیر اتفاقات تلخی را پشت سر گذاشت و جیان لوکا ویالی و سینیسا میهایلوویچ دو دوست صمیمی اش را به دلیل بیماری از دست داد.

اکنون گمانه زنی ها حاکی از آن است که اسپالتی و کونته گزینه های محتمل برای جایگزینی مانچینی هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا