ورزش

ممیزی ای اف سی برای شروع لیگ برتر

باشگاه‌های ایرانی دوباره باید لایسنس بگیرند

مهدی تاج از نظارت ای اف سی به روند تغییرات در ورزشگاه‌های ایران خبر داد.

به گزارش “ورزش سه”، رئیس فدراسیون فوتبال که چند روز پیش برای تماشای بازی خیبر راهی خرم آباد شده بود، در این خصوص گفت: من خودم اعتقادم این است که فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. ما خرم آباد بودیم و برایم خیلی جالب بود که این همه جمعیت به ورزشگاه آمدند.

وی افزود: البته این خطراتی هم دارد، در استادیوم ۱۰ هزار نفری وقتی ۳۰ هزار نفر بیاید، ممکن است اتفاق بدی بیفتد. این فصل خدا رحم کرد اتفاقی نیفتاد اما تضمینی نیست که سال بعد هم این‌جور باشد.

او با اشاره به اقدامات فدراسیون توضیح داد: به همین دلیل به سازمان لیگ فشار آوردیم تا اگر مولفه ورزشگاه‌ها انجام نشد، لیگ برگزار نشود. حتما باید بلیت اینترنتی شود، به اندازه ظرفیت ورزشگاه بیایند و هواداران روی صندلی خودشان بنشینند. دوربین چهره زن باید بیاید تا ببینیم چه کسی فحاشی می‌کند؟ باید آن فرا تنبیه شود نه اینکه بازی را بدون تماشاگر کنیم.

تاج در مورد برگزاری لیگ گفت: اگر این کارها ادامه‌دار باشد، ظرفیت لیگ برتر بیشتر خواهد شد. الان ستاد تجهیز ورزشگاه تشکیل شده و ما آمدیم دانه دانه مشکلات ورزشگاه را گفتیم و هیچ باشگاهی نیست که نداند مشکل ورزشگاهش چیست.

او در خصوص سازوکار بهبود شرایط عنوان کرد: ممیزی هم دست ای اف سی است. من درخواست کردم یک مجموعه از ای اف سی آمده و ورزشگاه‌ها را می‌بیند و چک لیست می‌دهد. اگر این‌ها را انجام دادند بازی برگزار می‌شود و اگر انجام ندادند، جایی می‌روند که ورزشگاهش این ویژگی را دارد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا