ورزش

مناف هاشمی: نگران بودجه کمیته المپیک نیستیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک در فاصله کمتر از دو ماه مانده با آغاز بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه و وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح امروز سه شنبه و پس از برگزاری سی و ششمین جلسه هیات اجرایی این کمیته به تشریح وضعیت ورزش ایران برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ و وضعیت رشته ها و بودجه فدراسیون های مختلف پرداخت.

وی در آغاز ضمن تسلیت به خاطر شهادت رییس جمهور و هیات همراه وی و ارزوی صبر برای خانواده آنها گفت: اصلی ترین موضوع در مورد بودجه بود، با توجه به ابلاغ بودجه توسط مجلس اصلاحاتی صورت گرفت، بر این اساس عدد ١٠٩٠ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و جاری و هزینه ای داریم، ١٤٠ میلیارد برای اعتبارات عمرانی و کمپ تیم های ملی هزینه می شود و مابقی اعتبارات جاری است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه سه رویداد بزرگ داریم که اصلی‌ترین آن المپیک است، ادامه داد: با توجه به ابلاغ بودجه و اصلاحات صورت گرفته نگرانی‌ها و دغدغه‌های مالی برای سال جاری نخواهیم داشت.

هاشمی همچنین در مورد بودجه فدراسیون ها در سال جاری گفت: سهم فدراسیون‌ها در ۶ شاخص بررسی شد و اعداد و ارقام را مدنظر قرار دادیم، سهم فدراسیون‌ها بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم. در این زمینه رشد خوبی داشتیم، ، بعضی بین -٥ تا ٢٠ و نهایت ٣٠ درصد و بعضی تا ٦٠ درصد افزایش داشته اند.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات فدراسیون به عملکرد هانگژو، الملیکی بودن رشته، شانس مدال آوری و حضور در دو رویداد غیر المپیک یعنی بازی های آسیایی و داخل سالن مد نظر قرار داده شده، صحبت های خود را ادامه داد.

هاشمی تاکید کرد: با یک اصلاحات که اعضای هیات اجرائی اختیار ان را به رییس کمیته دادند، رقمک بودجه تخصیصی به هر فدراسیون نهایی می شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه لیست اعضای کاروان با توجه به کسب سهمیه دیگر موضوع مورد بحث بود، گفت: تا به امروز ٣٤ سهمیه در ٩ رشته داشتیم، البته سهمیه رنکینگ در تنیس روی میز قطعی است بنابراین می توان روی ٣٥ سهمیه نظر داشت، در رشته های دوومیدانی، تیروکمان، والیبال، شنا (وایلد کارت امید به کسب سهمیه داریم، بنابراین امیدواریم نهایت به ۳۹ یا ۴۰ سهمیه برسیم.

هاشمی همچنین در مورد کارد سرپرستی و همراهان برای بازی های پاریس توضیح داد و گفت: بین 7 تا 14 نفر را به عنوان پشتیبان غیر فنی داریم. محدودیت‌هایی داریم و به همین دلیل جمعیت کادر سرپرستی کمتر است. از بین آنها 2 نفر پزشک هستند و در مجموع تعداد کادر سرپرستی نسبت به دوره قبل کمتر شده است. در کادر خبرنگاران هم 9 نفر به همراه رئیس مرکز رسانه کمیته المپیک داریم که این جدا از لیست صدا و سیما است و آنها جدا هستند. تعداد مقامات و مدیران هم محدود در آنجا هستند و وزیر ورزش در هفته دوم در پاریس حضور پیدا می‌کنند. «صلح برای کودکان» به عنوان شعار کاروان انتخاب شده و نام کاروان هم «خادم الرضا» است.

وی از انتخاب پرچمدار برای کاروان اعزامی خبر داد و گفت: هاشمی تصریح کرد: ندا شهسواری که در تنیس روی میز برای سومین بار سهمیه گرفته به عنوان پرچمدار زن و مهدی الفتی عضو تیم ژیمناستیک به عنوان پرچمدار مرد المپیک 2024 پاریس انتخاب شدند. فاطمه مجلل هم در اختتامیه المپیک پرچمدار خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا