ورزش

مودریچ در مسیر ثبت یک رکورد جاودانه

اسطوره رئال 38 ساله شد

لوکا مودریچ امروز 38 ساله شد و پنج هفته به پایان لالیگا می‌تواند به یک رکورد تاریخی در رئال دست یابد.

به گزارش “ورزش سه”، لوکا مودریچ امروز قدم در 38 سالگی گذاشت. اسطوره فوتبال کرواسی و باشگاه رئال مادرید که دیشب در برتری 5-0 کرواسی برابر لتونی بارها توسط حاضران در ورزشگاه تشویق شد، اخیرا قراردادش با رئال را تمدید کرد و به این ترتیب در مسیر ثبت یک رکورد تاریخی در رئال قرار گرفت.

1922475

هرچند مودریچ دیگر مثل سابق بازیکنی همیشه ثابت نیست و جای خود را به جوانان داده، ولی اخیرا در یک مصاحبه گفت که تسلیم سن خودش نخواهد شد و اطمینان دارد در طول فصل برای رئال بازی‌های زیادی انجام خواهد داد: «من و تونی کروس می‌دانیم که به پایان خط نزدیک هستیم، ولی پا پس نمی‌کشیم. سن فقط یک عدد است و من مطمئنم که می‌توانم همچنان برای رئال و تیم ملی کشورم در بالاترین سطح بازی کنم.»

1922473

کروس در پایان این فصل رکورد مسن‌ترین بازیکن رئال در تاریخ لالیگا را خواهد شکست. او فعلا از این نظر در رتبه چهارم و پس از فرانس پوشکاش، پاکو بویو و یرژی دودک قرار دارد. 

پوشکاش با 38 سال و 234 روز این رکورد را در اختیار خودش دارد. پس از او بویو با 38 سال و 63 روز و دودک با 38 سال و 59 روز قرار دارند. مودریچ اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پنج هفته به پایان لالیگا می‌تواند از پوشکاش گذر کند و رکورد را به نام خود کند.

1922474

با این حال اگر او می‌خواهد مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال در همه رقابت‌ها تبدیل شود، باید فصل بعد نیز قراردادش را تمدید کند.

فرانس پوشکاش مسن‌ترین بازیکنی است که پیراهن رئال مادرید را در یک بازی رسمی به تن کرده است. رکورد او به 8 می 1966 برمی‌گردد، زمانی که او با 39 سال و 36 روز برای رئال به میدان رفت.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا