ورزش

مورایس: هیچ چیزی اینجا سورپرایزم نمی‌کند

خوش شانسیم که در خانه بازی می‌کنیم؛

سرمربی تیم فوتبال سپاهان آخرین کنفرانس خبری خود را در فصل جاری در اصفهان پشت سر گذاشت و گفتگوی جالبی با خبرنگاران داشت.

به گزارش “ورزش‌سه”، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار نیمه نهایی جام حذفی برابر گل‌گهر که شب آینده از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: یکبار دیگر ممنونم بابت حضورتان. فکر می‌کنم آخرین کنفرانس خبری در این فصل در اصفهان است و بابت زحمات‌تان خیلی ممنونم.

او سپس درباره بازی برابر گل‌گهر بیان کرد: خوش شانس بودیم که قرعه طوری شد که در خانه بازی می‌کنیم. در مقابل یک تیم خوب بازی می‌کنیم و برای شکست دادن آنها باید بهتر از آنها عمل کنیم. فصل ثبات نداشت و نتوانستیم آن تیم قوی‌ای باشیم که می‌توانستیم باشیم. خب به همین دلیل بازیکنان هم می‌دانند که درست است که این بازی نیمه نهایی است ولی مثل یک فینال است و فقط یک تیم می‌تواند به فینال برود و آن تیمی است که برنده بازی می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم جز بردن دنبال نتیجه دیگری باشیم. بیاییم امیدوار باشیم که بازیکنان در حداکثر توان خودشان و بهترین پتانسیل خودشان به عنوان یک تیم باشند. در روزهای اخیر، بعضاً ساده نبود که رفتار لازم را داشته باشند. ولی بازی‌ای است که به بهترین نحو برای آن آماده شده‌ایم.

مورایس: هیچ چیزی اینجا سورپرایزم نمی‌کند

مورایس سپس با اشاره به هواداران سپاهان اضافه کرد: یک تیم دیگر هم تیم هواداری ماست که در طول فصل بالا پایین زیاد داشت و امیدوارم فردا بهترین روز برای هواداران باشد. می‌دانم همه بالا پایین‌ها مسؤول دارد و من هم مسؤول این بالا و پایین‌ها هستم و به همین دلیل آماده هراتفاقی در پایان فصل هستم. آرزوی موفقیت برای همه.

در این بخش از نشست خبری گفتگویی با شوخی و خنده میان خبرنگاران و مورایس شکل گرفت و دلیل آن هم مرتبط نبودن سوال با موضوع نشست بود و شوخی های مورایس با این سوال.

مورایس سپس درباره حضور بازیکنان ملی‌پوش بعد از بازی‌های ملی در اردوی سپاهان هم اینطور صحبت کرد: به این موضوع عادت داریم. سعی می‌کنیم بهترین تیم را به زمین بفرستیم. در بازی آخر تیم ملی از بازیکنان ما فقط امید نورافکن ۷۰ دقیقه بازی کرد و زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز داشت اما سعی کردیم امید نورافکن و بازیکنان دیگر را برای بازی فردا آماده کنیم.

مورایس سپس درباره عدم دعوت برخی بازیکنان تیم ملی به اردوی تیم ملی نظیر زکی پور، احمدزاده و رضائیان اینور صحبت کرد: درباره فرشاد احمدزاده و میلاد زکی‌پور صحبتی ندارم زیرا در چند اردوی اخیر تیم ملی این بازیکنان معمولاً به تیم دعوت نمی‌شدند، ولی برای رامین رضاییان ناراحت شدم. چون قبل از لیست تیم ملی بهترین عملکرد را داشت و هت‌تریک کرد، برای من سورپرایز بود که چرا دعوت نشد. البته هر بازیکن و مربی باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام بگذارد، زیرا ایشان بازیکنان را انتخاب می‌کند، رامین بازیکن ارزشمندی است و بدون شک در آینده جور دیگری خواهد شد.

2017185

از مورایس درباره فساد در فوتبال ایران هم پرسیدند و اینکه ممکن است نتایج برخی بازی‌ها تعیین شده باشد. او در واکنش به این سوال گفت: چیزی نمی‌توانم بگویم. خوشحالم که کشور و نهادهای نظارتی ایران این قضایا را پیگیری می‌کنند و اهمیت می‌دهند؛ فکر نمی‌کنم این مسائل فقط در فوتبال ایران باشد. موضوعی که هست اینست که عدالت چیزی است که مردم دوست دارند، کشور باید به عدالت فکر کند. بدون شک رسیدگی به چنین قضایایی برای رسیدن به عدالت باعث می‌شود، کشور آینده‌داری داشته باشیم. این مسائل فقط در ایران نیست و در خیلی کشورها اتفاق می‌افتد.

از مورایس درباره برنامه هواداران سپاهان برای بازی مقابل گل‌گهر پرسیدند و او در اینباره و اینکه آیا از برنامه‌های هواداری سورپرایز خواهد شد یا خیر گفت: نه دیگر من واقعا سورپرایز نمی شوم. با اتفاقی که امسال در لیگ برایمان افتاد، دیگر از چیزی سورپرایز نمی‌شوم. طبیعی است که سورپرایز منفی و مثبت داریم و اتفاقات زیادی افتاده است و امیدوارم فردا شگفتی‌های مثبت زیادی را روی سکوها ببینیم.

سوال بعدی از مورایس درباره آغاز جام ملت‌های اروپا بود و اینکه آیا امیدوار به قهرمانی پرتغال است یا خیر گفت: آرزو می‌کنم تیم ملی پرتغال قهرمان شود. ستاره زیاد دارند اما باید بیشتر روی تیم بودن تمرکز کنند. در این فصل نیز خیلی صحبت از ستاره‌های سپاهان شد اما بحث تیم بودن است. تیم ملی پرتغال باید تمرکز کند و به این موضوع اهمیت دهند. تیم‌های خوب دیگری نیز هستند؛ مثل فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا که تیم بسیار خوبی است. فکر می‌کنم جام ملت‌های جذابی پیش‌رو خواهیم داشت. تنها چیزی که می‌تواند ما را سورپرایز کند این است که یک تیم غیر از تیم‌هایی که نام بردم قهرمان شود.

مورایس در پایان در مورد فاصله جام حذفی با لیگ برتر و طولانی شدن این مسابقات برای سپاهانی‌ها هم اینطور اظهارنظر کرد: فکر می‌کنم انتخاب این زمان برای نیمه‌نهایی بهترین راه حل مسئولان بوده است. به هر حال یا باید لیگ را به تاخیر می‌انداختند و یا جام حذفی را. به هر حال در این بین فیفادی هم داشتیم و موضوع سانحه هواپیمای رییس جمهور و شهادت ایشان اتفاق افتاد. با این شرایط، اگر خودم را جای آنها را بگذارم فکر می‌کنم زمان انتخاب شده، بهترین تصمیم بوده است. در این بین البته بازیکنان ۴ تیم حاضر در جام حذفی قربانی شدند زیرا باید بیشتر در شرایط باشند. اگر بخواهم مثبت فکر کنم بهترین تصمیم بوده است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا