ورزش

موفقیت در ورزش تأثیرگذارتر از هرکار سیاسی/ طالقانی:قهرمانی در آذربایجان نشان داد مشتمان پُر است


رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: کسب کردن یک مدال طلا و بالا رفتن پرچم ایران و نواخته شدن سرود ملی کشورمان در مجامع بین المللی تأثیر گذارتر از هر کار سیاسی است.

محمدرضا طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش خبرگزاری فارس، در خصوص قهرمانی کشتی فرنگی در رقابت‌های جام جهانی اظهار داشت: کشتی ما امروز در مسیر بسیار خوبی قرار دارد و چند اتفاق مهم هم رقم خورده که با ارزش است. جوانگرایی در تیم ملی و ساختن پشتوانه قوی برای آینده بسیار حائز اهمیت بوده و باید این سرمایه های کشتی را به نحو احسن مدیریت کنیم. قهرمانی در جام جهانی آذربایجان نشان داد به قول قدیمی ها مشتمان پر است.

وی درباره ادامه راه حسن رنگرز در کشتی فرنگی گفت: حسن رنگرز یک قهرمان و یک مدیر به تمام معنا است باید هم امروز شاهد موفقیت های کشتی فرنگی باشیم چیزی جز این هم از رنگرز انتظار نمی‌رود. کار رنگرز در سال آینده بسیار سخت و دشوار است، اما او بی تجربه هم نیست. کادر فنی که در اختیار دارد همگی با تجربه کار بلد هستند که می‌توانند کارهای خوبی را انجام دهند. برنامه ریزی درست و دقیق و حمایت هایی که از آن می‌شود آن ها را به نتیجه که می خواهند می‌رساند.

*زمانی که با نونهالان کار می‌کردم مرا مسخره می‌کردند

رئیس سابق فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری اردوهای تیم‌های ملی نونهالان عنوان کرد: تیم من  30 سال قبل که در هیأت کشتی تهران حضور داشتم همیشه مدافع و حامی پشتوانه سازی تیم ملی بودم و همیشه می‌گفتم که کشتی را باید از سن کم آغاز کنیم. حتی یادم می آید من وقتی عده‌ای از نونهالان را که به کار گرفتم تا کشی یاد بگیرند همه مرا مسخره کردند که چرا سراغ نونهالان رفتم، اما امروز همه متوجه شدند که باید از سنین پایین تر کشتی را به علاقه‌مندان آموزش دهیم. من خیلی خوشحالم که امروز شاهد این اتفاقات در کشتی هستیم، چرا که بستر بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد تا استعدادها و پشتوانه های تیم ملی به خوبی پرورش پیدا کنند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای خوبی که شکل گرفت حضور مربیان از سراسر کشور در این اردوی آماده سازی بود. این اتفاق مربیان سازنده کشورمان را دل گرم می‌کند تا بیشتر از گذشته زحمت بکشند و تلاش کنند تا بتوانند کشتی گیران خوبی را پرورش دهند. تا به امروز در برخی جاها فطرت داشتیم و باند بازی های زیادی شکل می‌گرفت، اما با رقم زدن چنین اتفاقاتی انگیزه و روحیه کار کردن در کشتی برگشت. ما باید به مربیان سازنده کشور بها دهیم، آنها چیزی نمی‌خواهند جز این که به آن ها توجه شود و بابت کارهایی که کردند از آن ها تشکر شود. آرزوی من دیده شدن تمام استعدادهای کشتی در سطح ایران است از روستاهای دور افتاده تا شهرستان های کم برخوردار که باید توجه زیادی به این موضوع کرد.

*تا المپیک فرصت زیادی نداریم و نباید امروز و فردا کنیم

طالقانی در پاسخ به این سوال که فرصت کمی تا المپیک پاریس وقت باقی مانده و باید چگونه عمل کنیم؟ گفت: ما تا مسابقات جهانی، انتخابی المپیک و المپیک فرصت زیادی نداریم و تنها خواهش من این است که برنامه ریزی دقیق فدراسیون کشتی برای تیم های ملی زودتر اعلام شود. نباید فرصت را از دست بدهیم و امروز و فردا کنیم. من در یک سفری که برای آوردن مربی فرنگی به کوبا داشتم دیدم یک برنامه چهار ساله ای را پیش روی من گذاشتند که بسیار قابل تعمل بود در برنامه ریزی آنها در بعضی مواقع تمرین کشتی گیران به 3 نوبت تمرین در یک روز می رسید این موضوع نشان می دهد که چقدر آماده سازی برای مسابقات مهمی مانند المپیک اهمیت دارد.

* موفقیت ورزش در جوامع بین المللی تأثیرگذار تر از هر کار سیاسی است

وی با اشاره به این که کسب مدال و سکو در رقابت های بین المللی تأثیر گذار تر از هرکار سیاسی است، تصریح کرد: به نظرم دارد دیر می‌شود و باید برنامه ریزی‌هایی که فدراسیون کشتی دارد با حمایت مسئولان انجام شود تا فردا نگوییم چرا دیر شروع کردیم و چرا یک مدال کمتر گرفتیم. نگاه کنید کسب کردن یک مدال طلا و بالا رفتن پرچم ایران و نواخته شدن سرود ملی کشورمان در مجامع بین المللی تأثیر گذار تر از هر کار سیاسی است. پس باید به ورزش بیش از پیش اهمیت دهیم و کمک کنند در آینده بیشتر از گذشته صاحب عنوان و مدال شویم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا