ورزش

نامزدهای توپ طلا؛ نه مسی هست، نه نیمار!

رقابت جذاب برای ارزشمندترین جایزه دنیای فوتبال

فرانس فوتبال امشب فهرست نامزدهای دریافت توپ طلای 2022 را که برای اولین در تاریخ جدیدی برگزاری می‌شود را اعلام کرد که در آن نامی از دو ستاره پاری سن ژرمن دیده نمی‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، مراسم توپ طلای 2022 قرار است در تاریخ 17 اکتبر (25 مهرماه) برگزار شود و در فاصله دو ماه تا برگزاری این مراسم، فرانس فوتبال فهرست تمامی نامزدهای دریافت این جایزه و همچنین جوایز دیگری که در این مراسم اهدا خواهد شد را اعلام کرد. 
پیش از این توپ طلا پس از پایان هر سال انتخاب می‌شد اما پس از انتقادهایی که از شیوه رای‌گیری و انتخاب بازیکنان برنده این جایزه خصوصا در سال گذشته مطرح شد، این نشریه فرانسوی تصمیم گرفت که روند انتخاب برنده این جایزه و زمان برگزاری مراسم را تغییر دهد. 
به این ترتیب، از امسال قرار است برنده توپ طلا پس از پایان هر فصل فوتبالی و با توجه به عملکردی که بازیکنان در لیگ داخلی هر کشور و همچنین لیگ قهرمانان داشته‌اند، انتخاب شود. 


نکته قابل توجه در بین نامزدهای بهترین بازیکنان مرد، غیبت لیونل مسی و نیمار بود. ستاره آرژانتینی که سال گذشته برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد، بعد از انتقال به پاری سن ژرمن فصل خوبی را سپری نکرد و امسال حتی در بین 30 نامزد نهایی نیز حضور ندارد. نیمار هم مانند چند فصل اخیر با روزهای خوبش فاصله داشت و امسال هم تنها باید شاهد این باشد که توپ طلا به یک بازیکن دیگر اهدا خواهد شد.

بسیاری از فوتبال‌دوستان و همچنین کارشناسان فوتبال، کریم بنزما را شانس اصلی دریافت این جایزه می‌دانند. هرچند محمد صلاح نیز گزینه دیگری است که از شانس بالایی برای دریافت توپ طلا برخوردار است اما پیروزی رئال مادرید برابر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان باعث شد که شانس او از رقیب فرانسوی‌اش کمتر شود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا