ورزش

نبرد تکراری و پنهان ستاره های استقلال در تاریخ

جنگ دوباره و پنهانی شماره های 10و 7

صحبت های علیرضا منصوریان بعد از کنفرانس مطبوعاتی بابت نحوه رفتار فرهاد مجیدی بعد از شکست آبادانی ها در تهران در استقلال سابقه ای دیرینه دارد.

به گزارش “ورزش سه” ، هنوز دقایقی از خوشحالی هواداران استقلال بعد از پیروزی این تیم در برابر نفت آبادان نگذشته بود که صحبت های علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی کام آنها را از شیرینی به تلخی تبدیل کرد.
شماره 10سابق آبی ها با قدمتی بیشتر از فرهاد مجیدی که شماره 7این تیم را به تن می کرد، در کنفرانسی که از قضا به صورت مستقیم از شبکه ورزش پخش می شد به رفتار مجیدی بعد از پیروزی خرده گرفت و از انتظار کادر فنی تمام آبی اش سخن گفت. منصوریان معتقد بود مجیدی بدون توجه به او که بزرگتر از اوست و سابقه اش در استقلال از او بیشتر است  از کنارش گذشته و توجهی به او نکرده است. صحبت های منصوریان بدون پاسخ مجیدی باقی ماند تا گله سرمربی اسبق استقلال از مربی حال حاضر این تیم نقل اول محفل ورزشی ها شود.                                              
منصوریان که هفته قبل پرسپولیس را با دو گل در آبادان شکست داده بود و مرد اول هواداران استقلال شده بود ، بعد از این صحبت ها و نقد دوران فوتبال مجیدی از قله ای که در زمین بازی برای خود درست کرده بود کمی پائین آمد. صحبت های او درست در روزهایی که استقلال آماده نبرد بزرگ پایتخت می شود،ذهن هواداران قدیمی این تیم را به اواخر دهه 60سوق داد. روزهایی که دو شماره 10و 7بزرگ آن سالها باعث شدند استقلال بازی بزرگ پایتخت را به پرسپولیس واگذارکند.

 

 

شاهرخ بیانی هافبک وسط خوش تکنیک استقلال ، بعداز نقل و انتقال جنجالی اش در اسفند 64به پرسپولیس و دو سال حضور در این تیم به العربی  قطر رفت و دو سالی در العربی قطر بازی کرد و دوباره به فوتبال ایران و استقلال بازگشت. با بازگشت او بازوبند کاپیتانی بعد از جعفر مختاری فر به او رسید و او کاپیتان آبی ها در غیاب مختاریفر  بود. شاهرخ که در استقلال شماره 10به تن می کرد، در  آن سالها به خاطر حضور در پرسپولیس مورد انتقاد شدید (وپنهانی) مجید نامجو مطلق شماره هفت و ستاره استقلال بود . همین انتقادها باعث شد ، نامجو مطلق با توجه به مصدومیت مختاری فر  از بازی با تام اصفهان در مرداد 68 بازوبند استقلال را به بازو ببندد و جنگ این دو علناٌ در آن سالها شروع شد. 
قدمت بالاتر شاهرخ و بستن بازوبند توسط نامجو مطلق ، پورحیدری را در دیدار مهم دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی 17آذر سال 68 مجبور کرد تا رضا احدی تازه بازگشته به ایران را به عنوان کاپیتان استقلال در نبرد دو تیم معرفی کند. همین اتفاقات باعث شد تا استقلال تا دندان مسلح بازی را در عین ناباوری به پرسپولیس کم مهره تر با تک گل رضا عابدیان ببازد و ضربه بزرگی از پرسپولیس بخورد و شرایط برای قهرمانی چهارم  و پیایی پرسپولیس در جام باشگاه های تهران فراهم شود.

بازگشت رضا نعلچگر در اوایل سال  69و  حضور نامجو مطلق باتوجه به این اتفاقات از اسفند 68در السد قطر باعث شد این موضوع تا حدی حل شود اما با حضور او و بازگشت جعفر مختاری‌فر از مصدومیت و البته پایان کار عبدلعلی چنگیز در قطر و حضور مجددش در استقلال بازهم داستانهای زیرپوستی کاپیتانی در استقلال ادامه داشت تا جاییکه در نهایت شاهین بیانی بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را تصاحب کرد و تا روز خداحافظی جلوتر از دیگران وارد میدان می‌شد . در این زمان احدی ، مختاری‌فر ، بیانی ، چنگیز ، نعلچگر و خود مطلق به مرور از تیم آبی فاصله گرفتند تا معادلات جدیدی در استقلال نوشته شود . معادله ورود یک کاپیتان جدید؛ امیر قلعه‌نویی!

 

نویسنده:محمدرضا نقی‌خانی

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا