ورزش

نشست فوق‌العاده منطقه آسیای مرکزی با تصویب پیشنهاد داورزنی/ نوجوانان نماینده ایران در مسابقات پاکستان


نشست فوق‌العاده هیات رئیسه منطقه مرکزی آسیا امروز به صورت آنلاین برگزار و پیشنهاد داورزنی مبنی بر برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 16 سال تصویب و در برنامه تقویم سال 2023 گنجانده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست فوق‌العاده هیات رئیسه منطقه مرکزی آسیا امروز (شنبه 23 مهرماه) به صورت آنلاین به ریاست محمد لطیف از مالدیو و با حضور نمایندگان کشورهای عضور برگزار شد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی والیبال نیز در این نشست حضور داشت.

تقویم مسابقات سال 2022 یکی از محورهای این نشست بود و قرار شد تقویم 2023 منطقه مرکزی نیز در نشست دیگری بررسی شود.

بر این اساس مسابقات والیبال لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا از 24 تا 28 نوامبر (سوم تا هفتم آذر) به میزبانی پاکستان برگزار خواهد شد که تا کنون حضور تیم‌های ایران، پاکستان، بنگلادش و افغانستان در این مسابقات قطعی شده است. همچنین سه کشور سری‌لانکا، قزاقستان و هند نیز تا هفته آینده فرصت دارند که حضورشان را قطعی کنند.

مسعود یزدان‌پناه نیز به عنوان عضو کمیته فنی این مسابقات گزارشی درباره نحوه برگزاری رقابت‌ها در این نشست ارائه کرد.

تیم ملی نوجوانان پسر ایران در مسابقات لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا در پاکستان شرکت خواهد کرد.

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی زیر 23 سال منطقه مرکزی آسیا از دیگر محورهای مورد بررسی در نشست هیات رئیسه آسیای مرکزی بود که قبلا قرار بود از 22 تا 28 اکتبر برگزار شود. برای این مسابقات تاریخ یکم تا پنجم دی‌ماه به عنوان تاریخ جدید برگزاری مسابقات تعیین شد.

در ادامه این نشست داورزنی پیشنهاد داد با توجه به این‌که فدارسیون جهانی والیبال برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی رده سنی دختران و پسران زیر 16 سال را تصویب کرده است، برگزاری این مسابقات در منطقه مرکزی آسیا نیز مبنا برنامه ریزی‌ها قرار گیرد. بدین ترتیب مقرر شد تا در تقویم سال 2023 مسابقات این منطقه این رقابت‌ها نیز گنجانده شود.

یرمک دبیرکل فدراسیون والیبال قزاقستان نیز نبود حامیان مالی را یکی از مشکلات مهم ورزش والیبال در کشورش دانست و گفت: در سال 2022 به دلیل نبود حامی مالی مجبور به انصراف از رویدادهای مختلف شدیم.

محمد لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی هم از تمامی کشورها درخواست شرکت فعال‌تر در مسابقات منطقه کرد و گفت: بدون انسجام و تلاش امکان دستیابی به اهداف وجود ندارد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا