ورزش

نصرتی: بازی رفت را 4-0 بردیم ولی قصه فردا فرق می‌کند

تغییرات ما باید کمتر و کمتر بشود

محمد نصرتی مربی و دستیار پاکو خمس در تیم تراکتور در نشست مطبوعاتی به سئوالات پرتعداد خبرنگاران تبریزی پاسخ داد تا دوباره یک کنفرانس متفاوت شکل بگیرد.

به گزارش ورزش سه، صحبتهای اولیه مربی تیم تراکتور در نشست خبری پیش از دیدار با آلومینیوم اراک درباره حریف فردا گفت: ما بازی رفت را 4 بر صفر برنده شدیم ولی انصافا تیم خوبی هستند. تیمی هستند که خیلی سختکوش هستند و در میانه میدان جنگجو هستند. این نکات را به بازیکنان گوشزد کردیم و این را می‌دانیم که همیشه بعد از بازی های بزرگی که داریم، کار ما سخت می‌شود. چون همه تمرکزها بر روی این بازی‌ها هست و تمرکزمان برای بازی بعدی کم می‌شود. به بازیکنان گوشزد کردیم و آنها هم با انگیزه خوبی تمرین کردند. فرصت کم بود ولی نکاتی که بایستی به آنها می‌گفتیم را گفتیم. با آنالیزی که داشتیم شناخت خوبی از آنها داریم و امشب هم یک جلسه آنالیز دیگر داریم ولی نقاط قوت آنها را به بازیکنان گفتیم. می‌دانیم بازی سختی است و برای اینکه در کورس بمانیم باید این دو بازی باقی مانده را پیروز شویم. شاید هم آنجا اگر 4 بر صفر بودیم، اینجا نتوانیم ببریم. بازی سختی داریم و با تمام تمرکز می‌خواهیم کار خودمان را انجام دهیم.

نصرتی درباره امید به قهرمانی گفت: استقلال امتیاز از دست داد و اگر بازی با سپاهان را می‌بردیم خیلی شرایطمان بهتر می‌شد. ما به همه این مسائل اشراف داریم. بازیکنان هم به یک بلوغ فکری رسیدند و به این نکات توجه می‌کنند.

نصرتی درباره غایبان تیمش گفت: متاسفانه یک شجاع را فقط نداریم. مصدوم هم یکی دو بازیکن داریم که یکی از آنها گوستاوو بود که کادرپزشکی سعی دارد آن را برساند. یک بازیکن هم در دیدار دوستانه‌مان مصدوم شد که کادرپزشکی سعی می‌کنند ببینند شرایطش چطور است.

او درباره وضعیت تهاجمی تیم و بازیکنان جدید گفت: ما در فاز حمله، سه بازیکن دلتیچ، ارسلان مطهری و رحمان جعفری را اضافه کردیم. فکر می‌کنم رحمان از زمان آمدنش عملکرد خوبی داشته و هم گل زده و هم پاس گل داشته است.دلتیچ هم در این مدت گل زده و ارسلان مقداری کمتر بازی کرده است. دلیلش هم این است که خیلی در شرایط مسابقه نبوده و در نیم فصل نتوانست بازی کند ولی رفته رفته شرایطش در تمرین بهتر شده است. هماهنگی هم باید شکل بگیرد و بازیکنانی که تازه آمدند باید بتواند با تیم به تفاهم تاکتیکی برساند. شرایط خوب است و جلوی هوادار و مس رفسنجان خوب کار کردیم. در مقابل سپاهان هم خوب کار کردیم ولی حریف ما سپاهان بود که خودش مدعی قهرمانی است. امیدوارم برای بازی های آینده بهتر کار کنیم و همین که تیم می‌تواند ایجاد موقعیت گل کند، خیلی خوب است.

او ادامه داد: رحمان در همین بازی یک صحنه تک به تک شد. کیفیت زمین در این نکته خیلی تاثیرگذار است. من خودم از او پرسیدم و گفت که توپ مقداری از او جدا شد و اگر می‌توانست آن را گل کند. البته عملکرد میرزازاد هم خوب بود.

این سرمربی با اشاره به عدم حضور مربیان حریف در اتاق کنفرانس تبریز خاطرنشان کرد: این یک ضعف است و ما در بازی قبلی، تا پیش از اینکه ارنج آنها مشخص شود، نمی‌دانستیم پیام نیازمند بازی می‌کند یا نه؛ ما خودمان اطلاعات تیمی را بیرون می‌دهیم اما از حریف هیچی بیرون نمی‌آید.

مربی تیم تراکتور همچنین به وضعیت سجاد اشوری و ارسلان مطهری اشاره کرد و گفت: تعویض‌ها محدود است و با توجه به شرایط بازی و اتفاقاتی که میفتد، کادرفنی و در راس آن آقای خمس تصمیم می‌گیرند که چه بازیکنی تعویض شود و چه بازیکنی در ترکیب اصلی باشد. اگر مشخصا درباره بازی با سپاهان بخواهم صحبت کنم، ما تعویضی‎های خوبی داشتیم و به بازی مسلط بودیم. بازی در کنترل ما بود و ایجاد موقعیت هم کردیم. دیگر بیش از این نمی‌شد کاری کرد و وقتی یک تیم به اصطلاح شرایط خوبی دارد، نیاز به تعویض نیست. سیامک نعمتی و مهدی هاشم نژاد به داخل زمین آمدند که هر دو عملکردشان خوب بود و آن صحنه‌ای که سیامک هم در موقعیت قرار گرفت، پاس ماقبل آخرش را مهدی هاشم نژاد داد و پاس آخر را هم محمد نادری داد که اگر نعمتی بهتر می‌زد یا گلر آنها ضعیف‌تر عمل می‌کرد، توپ گل می‌شد و همه می‌گفتند چه تعویض خوبی بوده.

او اضافه کرد: بسته به شرایط بازی و اینکه به بازیکن هم باید فرصت داده شود. باید از داشته‌ها بیشتر استفاده کنیم تا برنده بازی باشیم. کادرفنی با کسی مشکل ندارد و به همین آقای عبدی و ارسلان فرصت رسیده. تیم به اصطلاح باید به یک ترکیب واحد برسد و اینکه همیشه تغییر شکل بگیرد، باعث می‌شود تفاهم تاکتیکی تیم کم و کمتر شود. در شرایطی که تیم ما امسال ترکیب متنوع زیاد داشته است. رحمان از زمان آمدنش خوب کرده و تیم های زیادی هم هستند که با هزینه کردن سعی می‌کنند نیمکتشان را قوی کنند تا به بازیکنان دیگر فرصت دهند. همه جای دنیا این اتفاق است و می‌توانیم مثال بزنیم. می‌روند N تا بازیکن می‌گیرند و در صورت لزوم استفاده می‌کنند.

حرف پایانی نصرتی هم بسیار مهم بود: در شرایطی که ما داریم و روند تیم، روند رو به رشد و مثبتی است، شاید به این نتیجه برسیم که تغییرات در تیم کمتر شود بهتر است. ترکیب ابتدایی ما جلوی شمس آذر و هوادار خیلی خوب کار کرد و بنا به همین دلیل سعی داریم تغییرات کمتر شود. سعی داریم هارمونی تیم بهتر شود و به موازات آن، از این بازیکنان هم استفاده می‌کنیم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا