ورزش

نوجوانان ایران با قدرت‌نمایی مقابل کره جنوبی صدرنشین شدند


تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره‌جنوبی را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم‌های ملی نوجوانان ایران و کره‌جنوبی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در آخرین دور مرحله گروهی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا به مصاف هم رفتند که شاگردان حسین عبدی پس از کسب پیروزی ۶ بر یک مقابل افغانستان و تساوی بدون گل برابر قطر موفق شدند حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهند تا با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شوند‌.

ایران یکشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یمن، تیم دوم گروه A  خواهد رفت و در صورت برتری در آن مسابقه به جام جهانی صعود خواهد کرد.

 

چشم‌بادامی‌ها نیز که تا پیش از بازی با ایران صدرنشین گروه B بودند با این باخت ۶ امتیازی مانده و به عنوان تیم دوم گروه بالا آمدند تا در برای صعود به جام جهانی به مصاف تایلند میزبان، صدرنشین گروه A بروند.

در دیگر دیدار این گروه افغانستان ۲ بر یک از سد قطر گذشت تا این تیم با وجود خلق این شگفتی ۳ امتیازی شده و در رتبه سوم قرار بگیرد‌. هرچند این نتیجه نیز سبب صعود افغان‌ها به مرحله بعدی نشد اما عنابی‌ها را در قعرجدول قرار داد.

داور: احمد فیصل(اردن)

کمک‌ها: آیمن فیصل(اردن) و ژانگ چنگ(چین)

کارت زرد: ابوالفضل ذلیخایی و ماهان صادقی از ایران

کارت قرمز: _

گل: نیما اندرز(۱۸) ماهان صادقی(۱۹)

ترکیب ایران: آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، اسماعیل قلی‌زاده(۳+۹۰_ سمیر حبوباتی) امیرمحمد رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری(۸۱_ رضا غندی‌پور) ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی(۸۸_ محمد عسگری) و ابوالفضل ذلیخایی

سرمربی: حسین عبدی

ترکیب کره‌جنوبی: هون سئونگ مین، لی سو رو، کانگ مین وو، یو مین جون، چا جه هون(۷۲_ لیم هیون سوب)، باک این وو(۵۸_ یانگ مین هیوک)، جین تائه هو، کیم هیون مین(۷۳_ پارک سئونگ سو) سئو جئونگ هیوک، لی جائه وان(۵۸_ کیم میونگ جون) کیم سئونگ جو(۵۳_ یون دویونگ) و هونگ سئونگ مین

سرمربی: بیونگ سونگ هوان

* تعدادی از هواداران ایرانی با حضور در ورزشگاه پاتوم تانی تایلند به حمایت از شاگردان حسین عبدی پرداختند.
* پس از مصدومیت کسری طاهری در دقیقه ۳۰، حسین عبدی با نگرانی به وضعیت بازیکن روی زمین افتاده‌اش نگاه می‌کرد. البته این بازیکن نگران‌کننده نبود و او به بازی برگشت.

* در دقیقه ۳۳ باک این وو با کشیدن پیراهن امیر رزاقی‌نیا، پیراهن هافبک ایران را پاره کرد‌.

* اعضای تیم ملی یمن که باید در مرحله یک چهارم به مصاف صدرنشین گروه B بروند، برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آمده بودند.

* در دقیقه ۳۰ هر ۲ نیمه کولینگ برک اعلام شد.
 

شرح گل

دقیقه ۱۸

روی کار تیمی پاس کسری طاهری سبب شد دفاع راست تیم ایران یعنی نیما اندرز پس از حرکت بدن زیبای خود و زدن یک سرتوپ به سمت دروازه کره‌جنوبی با ضربه ای دقیق که البته از زیردستان دروازه‌بان کره‌جنوبی عبور کرد، گل اول نوجوانان کشورمان را به ثمر رساند.

 

دقیقه ۱۹

این بار روی یک ضد حمله، پاس پشت پای اسماعیل‌قلی‌زاده به ماهان صادقی رسید تا او با یک ضربه پای چپ زیبا گل دوم ایران را وارد دروازه سئونگ مین کند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا