ورزش

نگرانی برای آینده تیم ملی فوتبال ایران/مرحله بعد به مشکل می‌خوریم

یک کارشناس با مهر مطرح کرد:

کارشناس فوتبال با ابراز نگرانی نسبت به آینده تیم ملی ایران، گفت: سبک بازی تیم ملی در دیدار برابر ازبکستان نشان داد اگر این روند ادامه داشته باشد در مرحله بعد با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه شنبه ۲۲ خرداد در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم ملی ازبکستان قرار گرفت و موفق به شکست دادن این تیم نشد تا هر دو تیم با کسب ۱۴ امتیاز و ایران به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه E قرار گیرد و راهی مرحله بعدی مسابقات شود.

ابراهیم قاسم پور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد تیم ملی در این بازی اظهار داشت: یک بازی خواب‌آور و کِسِل کننده را شاهد بودیم و هر دو تیم از آنجا که صعود خود را به دور بعد قطعی شده می‌دیدند حمله‌ای را برای رسیدن به گل انجام ندادند. ازبکستان توان پیروزی برابر ایران در تهران را نداشت و از آن سمت ما هم هیچ تلاشی برای رسیدن به دروازه حریف انجام ندادیم و به نظرم دو تیم از کسب نتیجه تساوی رضایت داشتند.

او ادامه داد: در بازی با هنگ کنگ از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی استفاده شد اما در دیدار با ازبکستان این اتفاق رخ نداد و بازیکنانی هم که در خط دفاع بازی کردند کسانی بودند که سابقه خوبی در لیگ برتر دارند و در تیم ملی هم چندین سال کنار هم بازی کرده‌اند. طبیعی است که هر مربی به دنبال کسب نتیجه باشد اما این سبک بازی و اشتباهات مکرر باعث می‌شود تا در بازی‌های بعدی دچار مشکل شویم و اگر در مرحله بعدی رو در روی یک تیم بزرگ‌تر قرار بگیریم به دردسر خواهیم افتاد.

کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد خط هجومی ایران در بازی با ازبکستان و اینکه چند موقعیت گلزنی برای تیم ملی از دست رفت، عنوان کرد: گاهی اوقات هر چقدر تلاش کنید موفق به باز کردن دروازه حریف نمی‌شوید و در بازی با ازبکستان فکر کنم همین مساله برای مهدی طارمی و سردار آزمون رخ داد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بهترین بازیکنان دنیا هم در هر بازی نمی‌توانند گلزنی کنند و موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند هر چند که طارمی در بازی با ازبکستان بدشانس هم بود و علاوه بر اینکه چند موقعیت را از دست داد در یک صحنه توپ او به تیرک دروازه برخورد کرد که اگر آن توپ گل می‌شد شاید روند بازی تغییر می‌کرد و ما می‌توانستیم به گل‌های بعدی هم دست یابیم.

قاسم پور در پایان تصریح کرد: نباید بازیکنی را تحت فشار قرار داد. مسائل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا مانع از گلزنی یک بازیکن خواهند شد باید نگاه به آینده داشت و امیدواریم تا تیم ملی روند رو به مثبتی را در بازی‌های بعدی در پیش بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا