ورزش

نیمکت های لرزان لیگ یک

در پایان هفته یازدهم رقابت های لیگ آزادگان، فجر سپاسی و شمس آذر قزوین با ۲۲ امتیاز در رده های اول و دوم جدول قرار گرفتند؛ استقلال ملاثانی هم با یک امتیاز کمتر در تعقیب این دو تیم است. با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول، بسیاری از‌ مربیان خیالشان از بابت جایگاهشان راحت است اما برخی تیم ها برای بهبود شرایط، باید دست به تغییر بزنند.


به گزارش اینا، در حالی تیم های لیگ یکی خودشان را محیای برگزاری هفته یازدهم می کنند که شاید خیلی نتایج خلاف انتظار رقم خورد؛ حضور تیم های استقلال ملاثانی و شمس آذر در جمع بالانشین ها و تداوم این اتفاق جزو غافل گیری های سال جاریست،. در نیمه های جدول اما بعضی تیم های مدعی نتوانستند به حد کافی توقعات را برطرف کنند. در جمع پایین جدولی ها هم چند نام نا آشنا به چشم می خورد که البته همین اتفاق منجر شده تا به بررسی احتمال تغییرات روی نیمکت این تیم‌ ها بپردازیم:

*خلیج فارس بندر ماهشهر

اگر امید وحدت معلوم الحال را در نظر نگیریم، پس از گذشت یازده هفته تیم خلیج فارس ماهشهر در پایین ترین رده لیگ قرار دارد. شگفتی ساز فصل گذشته جام حذفی که با خرید امتیاز شاهین بندر عامری، سودای درخشش دوباره در بین تیم های بزرگ تر را داشت خیلی زود غرق در مشکلات شد و پش از شروع هفته یازدهم با اضافه کردن داریوش هرمزی بعنوان سرمربی و حفظ موسی قنواتی سرمربی سابق در پستی متفاوت، تلاش برای رهایی از انتها جدول‌ را جدی تر دنبال می کند.

*شهرداری آستارا

تیم تحت هدایت پیروز قربانی که با سر و صدای زیادی بازی های هفته های اول را پشت سر می گذاشت، حال در شرایطی قرار گرفته که حتی اگر سه امتیاز دیدار معوقه را هم کسب کند، خیلی کمکی به این تیم نخواهد کرد و احتمالا تغییر سرمربی برای شهرداری قبل از تعطیلات زمستانی اتفاق خواهد افتاد. قربانی که فصل گذشته مدعی شده بود برای مازنی ها قورمه‌سبزی بار گذاشته که جا افتادن آن طول می کشد، تا هفته های آخر طرفداران شمالی را در‌ مرز سکته رسانده بود و با هزار اما و اگر‌ موفق شد سهمیه این تیم در لیگ یک را حفظ کند اما بعید است مرز نشینان به اندازه تیم قبلی قربانی تحمل شنیدن شعار و نتیجه نگرفتن را داشته باشند.

*چوکا تالش

سبز‌ پوشان تالشی که همین چند سال پیش طعم صعود و سقوط را در دو فصل پیاپی چشیده بودند، اصلا دوست ندارند که یک بار دیگر این اتفاق را تجربه کنند. اگر سه امتیاز دیدار برگزار نشده هفته اول این تیم را در نظر نگیریم، در ۱۰ بازی اخیر هیچ موفقیتی برای تالشی ها ثبت نشده‌ تا حسابی امید طرفداران این تیم‌کم رنگ شود. محمد غلامی که به جای حسن اشجاری به نیمکت چوکا آمده بود، خیلی زود مجبور به کناره گیری از هدایت این تیم‌ شد و اشجاری بار دیگر به تیمی‌ که خودش مقدمات صعودش به لیگ‌ آزادگان را فراهم کرده بود بازگشت اما ظاهرا اشجاری هم نمی تواند کمک زیادی به سبز پوشان داشته باشد. احتمالا یک تغییر دیگر در کادر فنی چوکا اتفاق خواهد افتاد اما رسیدگی به مسائل مالی شاید بحث مهم تری در این تیم باشد.

*چادرملو

تیم‌ متمول استان یزد که با خرید امتیاز قشقایی شیراز جواز حضور در رقابت های لیگ یک‌ امسال را کسب کرده‌ است، خیلی زود خبر ساز شد و با معرفی سعید اخباری بعنوان سرمربی حسابی سر و صدا به پا کرد. وجود امکانات ایده آل و البته جذب بازیکنان اسم و رسم دار، پرداختی های به موقع و کامل و البته حمایت همه جانبه از تیم هیچ سنخیتی با نتایج‌ کسب شده ندارد تا صندلی اخباری حتی از سرمربیان تیم ها ته جدولی هم لغزنده تر باشد. ناکامی با ماشین سازی تبریز و سایپا، برای سومین تجربه سرمربیگری در چادرملو تکراری است در ناتوانی اخباری که شاید خیلی زود از این تیم کنار گذاشته شود و شخص توانمند تری برای هدایت چادرملو اردکان برگزیده شود.

*دریا بابل

دریا یکی از بلاتکلیف ترین تیم های این فصل از لیگ‌ یک، پس از جدایی بیاتلو در دو هفته اخیر هیچ نامی را بعنوان سرمربی معرفی نکرده و محسن ربیع خواه به یاد سه دهه گذشته، نقش مربی_بازیکن را در این تیم ایفا کرده است. مورد بحث ما در این گزارش نیمکت های لرزان برخی تیم هاست اما دریا اصلا نیمکتی ندارد که خطری آن را تهدید کند! باید منتظر ماند و دید آیا مشکلات مالی دریا بابل برطرف خواهد شد و کسی حاضر به قبول هدایت این تیم‌ می شود یا خیر!


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا