ورزش

هاشمی: نباید رقابتی ایجاد کنیم که بین ورزشکاران نگرانی به وجود بیاورد


سرپرست وزارت ورزش گفت: هر رشته‌ای باید در جایگاه خودش مورد توجه قرار بگیرد و نباید رقابتی ایجاد کنیم که بین ورزشکاران ایجاد نگرانی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: انعکاس اخبار اردوی تیم‌های ورزشی می‌تواند برای این رشته‌ها  ایجاد انگیزه کند. امروز دومین مرحله رکوردگیری وزنه‌برداری برای آمادگی بازی‌های آسیایی و حضور در رقابت‌های جهانی بود. مسابقات جهانی در ریاض عربستان برگزار می‌شود و بازی‌های آسیایی در هانژو چین، در مدت کوتاهی که در وزارت ورزش مستقر شده‌ایم بازدیدهای مشترکی را با مسئولان کمیته ملی المپیک شروع کرده‌ایم و از نزدیک رخ‌ به رخ با ورزشکاران وسرپرستان آنها صحبت می‌کنیم. در این نشست صمیمی و دوستانه مسائل و مشکلات آنها را می‌شنویم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ورزشکاران با حداقل مشکلات به مسابقات اعزام شوند. یکی از بحث‌های مدنظر مجموعه ورزشکاران پاداش قهرمانان است که حدود 2 سال پرداخت نشده من هم توضیح دادم طبق دستور رئیس جمهور قبل از آغاز بازی‌های آسیایی پاداش‌ها را پرداخت خواهیم کرد. برطرف شدن مشکلات می‌تواند به نتیجه‌گیری تیم‌ها و کاروان ما کمک کند. این بازدیدها ایجاد انگیزه می‌کند. رسالت و وظیفه ما در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که از نزدیک شاهد زحمات و فعالیت ورزشکاران باشیم تا ضمن گفتن خداقوت و خسته نباشید به این عزیزان موارد و مشکلات را بشنویم و آنها را برطرف کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه ورزشکاران نیاز به حمایت مضاعف دارند و با توجه به شرایط اقتصادی چقدر این وزارتخانه به چنین موضوعی اهتمام دارد، پاسخ داد: در جمع عزیزان وزنه‌برداری گفتم ماهیت وجود و حضور ما در مدیریت ورزش همین ورزشکاران هستند اگر آنها نباشند معنا پیدا نمی‌کنیم. این موضوع مهم را باید مدنظر قرار بدهیم. وظیفه اصلی‌مان همین است که از نزدیک با ورزشکاران دیدار داشته باشیم البته در کنار اینها حتماً از ظرفیت پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی طبق نشست‌هایی که با نخبگان حوزه ورزش خواهیم داشت استفاده خواهیم کرد. اینها می‌تواند به آینده موفق ورزش کشور کمک کند.

هاشمی در خصوص مسائلی که بهداد سلیمی نسبت به فعالیت‌های صندوق حمایت از ورزشکاران مطرح کرد و مشکلات مالی ملی‌پوشان رشته‌های مختلف گفت: بحث صندوق حمایت از قهرمانان قدیمی است. مسائل و مشکلاتی مربوط به بودجه این صندوق وجود دارد. صحبتی که دلاوران ما به ویژه المپین‌ها می‌کنند حرف درستی است. باید دنبال تأمین اعتبار و تقویت صندوق برویم تا مقداری از شرایط فعلی خارج شود. باید دغدغه‌های موجود را برطرف کنیم. هزینه تیم‌های ملی هم بالا است و ورزشکاران به ویژه در برخی رشته‌های ورزشی که درآمدزا نیستند یا ورزش‌شان در بحث باشگاهی حرفه‌ای نیست یا نمی‌توانند قراردادهای کلان ببندند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی افزود: وزنه‌برداری پس از کشتی دومین رشته ما است که در مسابقات المپیک، بازی‌های آسیایی و جهانی افتخارات زیادی کسب کرده است که باید به همین نسبت توجه بیشتری به این رشته داشته باشیم. 

سرپرست وزارت ورزش در خصوص اینکه بیشتر ورزشکاران رشته‌های مختلف از تبعیض بین خود با فوتبالیست‌ها گلایه دارند و آیا قرار است این بحث کمرنگ‌تر شود، اظهار داشت: هر رشته‌ای جایگاه خودش را دارد و باید بر همان اساس اقدام کنیم. امروز که می‌گویم وزنه‌برداری به عنوان دومین رشته مدال‌آور ما در رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک مطرح شده باید در وزارت ورزش به این رشته توجه بیشتری کنیم. نباید رقابتی ایجاد کنیم که بین ورزشکاران ایجاد نگرانی کند. هر رشته‌ای در جایگاه خودش باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا