عکس و فیلمورزش

هافبک‌های ازبکستان علیه ایران/ اشتباهات پرتعداد ملی‌پوشان + فیلم

دلایل تساوی در ورزشگاه آزادی؛

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ازبکستان از تحرک کافی برخوردار نبودند و ضریب اشتباهات این تیم زیاد بود و هافبک های حریف توانسته بودند هافبک‌های ایران را از بازی خارج کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی مرتکب اشتباهات فراوانی شدند و به خصوص در امر بازی سازی نتوانستند کار خاصی از پیش ببرند.

بازیکنان تیم ملی ازبکستان در این بازی به خوبی توانسته بودند خط میانی ایران را از دور بازی خارج کنند و در نتیجه، در بیشتر مواقع، بازی سازی به صورت مستقیم از خط دفاعی انجام می‌شد و مدافعان تیم ملی تلاش می‌کردند با ارسال‌های بلند توپ را به مهاجمان برسانند. در بیشتر مواقع این ارسال‌ها منجر به از دست رفتن توپ می‌شد.

یکی دیگر از مواردی که در بازیکنان تیم ملی دیده می‌شد ایستایی و عدم تحرک آنها بود و بیش از آنکه بخواهند با تحرک و جابجایی به دنبال فضاهای خالی باشند به شکلی ثابت در صدد رسیدن توپ بودند. مسأله‌ای که موجب می‌شد بازیکن صاحب توپ نتواند به خوبی بازیکن هدف خود را پیدا کند.

در نیمه دوم و به دنبال کاهش پرس تیم ازبکستان و عقب بازی کردن بازیکنان این تیم، فرصت بیشتری در اختیار هافبک‌های تیم ملی قرار گرفت اما باز هم در عبور دادن توپ از خط دفاعی پرتعداد ازبکستان ناکام بودند.

تعدادی از موارد بازی سازی تیم ملی در ویدئوی زیر قابل مشاهده است:

آگهی
دکمه بازگشت به بالا