ورزش

هزینه ۴۰ میلیون یورویی رئال مادرید برای یک بازیکن خاص؛ روبرت رنان کیست؟

رئال مادرید به زنیت سن‌پترزبورگ ۴۰ میلیون یورو برای بازیکنی بدون بازی در لیگ برتر روسیه می‌دهد؛ چرا او این‌قدر خوب است؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاید مهمترین اخبار نقل‌و‌انتقالات این هفته لیگ برتر فوتبال روسیه این باشد که روبرت رنان، مدافع زنیت پترزبورگ با 40 میلیون یورو راهی رئال مادرید می‌شود.

رنان کیست؟

روبرت رنان 19 ساله در جریان یک معامله بزرگ بین باشگاه‌های سن‌پترزبورگ و کورینتیانس برزیل بازیکن زنیت شد. در نتیجه یوری آلبرتو (مهاجم) سرانجام به برزیل بازگشت و زنیت رنان (او در زمستان امسال به تیم ملحق خواهد شد)، دو کی‌روش، هافبک 22 ساله (او در تابستان به زنیت سن‌پترزبورگ خواهد پیوست) و حق اولویت خرید پدرو بازیکن مستعد 16 ساله برزیلی را به دست آورد.

رنان یک مدافع میانی چپ پا است که پس از خروج یاروسلاو راکیتسکی اوکراینی از  زنیت به شدت مورد توجه سرگئی سماک (سرمربی زنیت) قرار گرفت. روبرت خود را به طرز درخشانی در سطوح پایه‌ای نشان داد و در پاییز 2022 راهی کورینتیانس، یکی از قوی‌ترین باشگاه‌های برزیل شد. در حال حاضر رنان بخشی از تیم زیر 20 سال برزیل در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی است. این مسابقات در دو مرحله گروهی برگزار می‌شود. تا به امروز سلسائو پیش از کلمبیا، پاراگوئه، آرژانتین و پرو در گروه A پیروز شده و به مرحله تعیین کننده مسابقات راه یافته است.

برزیلی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی باید در گروه 6 تیمی اول شوند و رنان نقش مهمی در موفقیت تیمش دارد. بازیکن تازه‌وارد زنیت یکی از بازیکنان کلیدی زیر 20 سال برزیل است. رنان در تمام مسابقات تورنمنت، به استثنای یک بازی کم‌اهمیت با پاراگوئه، 90 دقیقه را در زمین سپری کرد.

ویژگی‌های بازی رنان

افرادی که مسابقات را با حضور روبرت تماشا کردند، اطمینان می‌دهند زنیت با استانداردهای مدرن یک مدافع میانی ایده‌آل به دست آورد. مدافعی که نه تنها در دوئل پیروز می‌شود، بلکه حمله را با اولین پاس آغاز می‌کند. بازیکن تازه‌وارد زنیت اینگونه وارد دریبلینگ می شود. آنها می‌گویند که رنان به طور کلی یک فوق ستاره است.  او تقریباً بهترین مدافع جوان در آمریکای لاتین است. آندره آرشاوین، مهاجم پیشین آرسنال می‌گوید  که باید از الکساندر مدودف، مدیرعامل باشگاه زنیت برای انتقال روبرت رنان تمجید شود.

این واقعیت که رئال مادرید به رنان علاقه دارد چندان تعجب‌آور نیست. برزیلی‌های دیگری که در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی خیره‌کننده هستند، یا قبلاً به اروپا نقل مکان کرده‌اند. مانند آندری سانتوس که زمستان امسال واسکو دوگاما را به مقصد چلسی ترک کرد.  ویتور روکه بهترین گلزن این مسابقات که تاکنون 6 گل به ثمر رسانده، زیر نظر بارسلونا قرار دارد. خبر خوب برای زنیت این است که پنجره نقل‌و‌انتقالات اروپا از قبل بسته شده است. یعنی در هر صورت رنان 6 ماه آینده را در روسیه خواهد گذراند و به زنیتی‌ها در مبارزه برای قهرمانی لیگ برتر روسیه کمک خواهد کرد. در تابستان این مدافع جوان، اگر علاقه رئال مادرید به او کم نشود، می تواند با خیال راحت به  این تیم برود.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا