ورزش

همه داشته‌ها در جام تختی شرکت کردند/ محک جدی نفرات برتر در اردو

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است فدراسیون و کمیته المپیک در روند انتخاب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی با هم تعمال خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی و یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی شب گذشته پس از سه روز مصاف مدعیان در اهواز به پایان رسید.

در همین راستا محمد بنا در پایان رقابت‌های جام تختی اظهار کرد: همه داشته‌مان در این مسابقات شرکت داشتند، مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و طبیعتاً راضی بودم.

وی در واکنش به اینکه آیا نفرات برتر جام تختی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند یا خیر، گفت: محمدی و سهرابی که عضو تیم جوانان هستند و سرمربی تیم آنها را برای اردوهایش می‌خواهد و شاید من اصلاً نتوانم از این نفرات استفاده کنم. پس به هیچ صورت نمی‌توانم ۱۰۰ درصد گفت که نفرات اول جام تختی در آسیایی مغولستان کشتی می‌گیرند. فعلاً نفرات برتر به اردوی تیم ملی می‌آیند و شرایط‌شان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در بعضی اوزان ممکن است ۴ نفر و برخی وزن‌ها هم دو یا سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شوند. طبیعتاً نزدیک به ۳۸ نفر به اردو دعوت خواهند شد. امکان دارد در شروع هفته یک لیست سه نفره از ما بخواهند و سپس در اوایل اردو نیز تیم اعزامی به قهرمانی آسیا را اعلام می‌کنیم.

بنا درباره وضعیت مدعیان سنگین وزن تیم ملی گفت: هر کدام می‌توانند برای ما خوب کشتی بگیرند. طبیعتاً شانس امیر قاسمی منجزی برای آسیایی مغولستان بیشتر است و بعد از آن بازی‌های آسیایی وجهانی و همچنین کشورهای اسلامی را در پیش داریم. اینها را تقسیم می‌کنیم که بچه‌ها در مسابقات مختلف شرکت کنند.

بنا درباره اینکه ۷ ورزشکار مدال‌آور چگونه به چرخه انتخابی تیم ملی اضافه خواهند شد و آیا به رقابت‌های جهانی هم خواهند رفت، گفت: اصلاً اینطور نیست. از بین آنهایی که در جام تختی کشتی گرفتند، تیم آسیایی انتخاب می‌شود. در ادامه نتایج آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه می‌کنیم. کشتی‌گیری که طلا بگیرد باید حتماً با کسی که بیرون بوده یک مسابقه بدهد. اینطور نیست که بگویند یکی به مسابقه ضعیف می‌رود و یکی قوی. مثلاً سال گذشته ساروی و بالی را با هم به مسابقات لهستان فرستادیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره برنامه خود برای تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی گفت: اول اینکه ما زیرمجموعه فدراسیون هستیم و باید سیاست‌های فدراسیون کشتی را اعمال کنیم. در مجموع می دانم در آینده نزدیک شرایط به گونه‌ای خواهد شد که فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک بالاخره به سازش خواهند رسید.

وی در پایان گفت: همیشه این طور بوده که بازی‌های آسیایی حتی برای کشتی‌گیران مهمتر بوده است، چون جوایزی که به آنها داده می‌شود خیلی بهتر است. در مجموع هرچه سیاست فدراسیون کشتی باشد ما آن را انجام می‌دهیم. در نهایت اینکه ما کشتی‌گیرانی داریم که می‌توانند برای رقابت‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آنها را جدا کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا