ورزش

هیچ تیمی در حد قهرمان جام ملت‌ها نیست!

رأفت: انتقاد نباشد، تیم‌ها پیشرفت نمی‌کنند

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است هیچ تیمی در جام ملت‌ها در حد قهرمانی ظاهر نشده است.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در شرایطی دنبال می‌شود که مدعیان در دور دوم رقابت‌ها در حد انتظار ظاهر نشدند؛ ژاپن برابر عراق شکست خورد، کره مقابل اردن متوقف شد و ایران و عربستان هم به سختی مقابل هنگ کنگ و قرقیزستان به پیروزی رسیدند و به دور بعد راه پیدا کردند.

پایان رأفت، بازیکن سابق فوتبال ایران، در خصوص جام ملت‌های آسیا به خبرنگار ما گفت: جام ملت‌های امسال خیلی بی‌کیفیت بوده و هیچ تیمی در حد مدعی ظاهر نشده است. از طرفی انتظارات از تیم ملی خیلی زیاد است؛ آقای قلعه‌نویی تغییرات زیادی انجام نداد تا تیم ملی هن خوب بازی و هم خوب نتیجه بگیرد کند. در دو بازی گذشته هم ایران هم تیم‌های دیگر در حد خودشان ظاهر نشده و من هیچ مدعی‌ای نمی‌بینم. شاید نگاه‌ها به کره، ژاپن، ایران، استرالیا و حتی عراق باشد که ژاپن را برد و شگفتی رقم زد. بازی ژاپن و عراق تنها بازی خوب جام ملت‌ها بود که عراق واقعا خوب بازی کرد و ژاپن را بعد از بازی‌های دوستانه مقابل آلمان و ترکیه و… شکست داد.

او درباره عملکرد تیم ملی در دو بازی برابر فلسطین و هنگ‌کنگ عنوان کرد: درست است که ما بازی با فلسطین را ۴-۱ بردیم اما انتقادات از نحوه بازی و شکل تیم ملی زیاد بود و بازی با هنگ‌کنگ هم کیفیتی نداشت. این موضوع مشان می‌دهد که هنوز تیم کاملی نیستیم اما شاید در بازی‌های آینده بچه‌ها بتوانند با تمام وجودشان مثل زمان کی‌روش و جام جهانی روسیه بازی کنند؛ درست است که در آن دوره هم نتایج خوبی نگرفتیم اما فوتبال زیبایی بازی کردیم و به حریفان موقعیت ندادیم. ان‌شاءالله تیم به زودی انسجامش را به دست بیاورد.

1880360

رافت در خصوص انتقادهایی که به تیم ملی وارد می‌شود، گفت: اگر انتقادها نباشد، تیم‌ها پیشرفت نمی‌کنند. الان از ژاپن و کره هم انتقاد زیاد است. انتظارات از ایران و این تیم‌ها زیاد است و وقتی نتیجه خوبی نمی‌گیرند یا عملکرد خوبی ندارند، انتقاد می‌شود. انتقادات جزئی از فوتبال است و کسی نباید ناراحت شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها اظهار داشت: همان‌طور که گفتم من تیم‌ها را دنبال می‌‌کنم و هنوز هیچ تیمی در حد قهرمانی ظاهر نشده، حتی ایران. البته شاید از این به بعد شرایط تغییر کند. تاکنون ژاپن در حد انتظار ظاهر نشد، کره هنوز تیم کاملی نیست و ایران و عربستان هم عملکرد خیلی خوبی نداشتند. چیزی که مشخص است این است که در کل در فوتبال آسیا همه در پاس مشکل دارند. من حتی یک دروازه‌بان شش دانگ آماده هم در این رقابت‌ها ندیدم و بیرانوند ما هم هنوز بیرانوند سابق نیست.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا