ورزش

والیبال ایران جزو 10 قدرت برتر دنیاست

باید از این رشته بیشتر حمایت کرد؛

دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است که باید حمایت بیشتری از والیبال صورت پذیرد.

به گزارش “ورزش سه”، مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در حمایت از والیبال گفت: می‌دانیم که ورزش ایران با 54 فدراسیون ظرفیت بسیار بالایی برای تخصیص و دریافت بودجه دارد، اما پائین‌ترین بودجه را در اختیار دارد. بیش از 16 هزار ورزشکار در ایران به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند که نیازمند همدلی و سازماندهی هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شکل‌های مختلف در بدنه ورزش کشور درگیر هستند، گفت: والیبال یکی از فدراسیون های خوب ایران است و نمایندگان مجلس باید در کمیسیون تلفیق برای این ورزش بودجه مناسب درنظر بگیرند.

او به بازی‌های آسیایی 2023 و المپیک 2024 اشاره کرد و گفت: هزینه‌های اعزام نسبت به سال قبل سه برابر شده است و اعزام به بازی آسیایی حدود هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

هاشمی با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک در سال 2018 پنجاه میلیون دلار بودجه برای اعزام ها داشت، گفت: امروز بودجه وزارت ورزش 20 درصد کمتر شده است و اعتبار کمیته ملی المپیک نیز کمتر از 10 میلیون دلار است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر این‌که والیبال انتظارات بزرگی را در جامعه بوجود آورده است، گفت: فرصت طلایی است که تیم ملی والیبال ایران در بین 10 کشور برتر این رشته ورزشی جهان قرار دارد.

او با بیان این‌که عدالت جنسیتی یکی از سیاست‌های اصولی کمیته ملی المپیک ایران است، گفت: تیم ملی والیبال زنان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و امیدوارم که این تیم جایگاه مطلوبی کسب کند.

هاشمی تصریح کرد: عدالت در توزیع اعتبارات مالی یکی از اهداف کمیته ملی المپیک است و حتما شاخصه‌های جدید این موضوع در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که آقای داورزنی هم عضو آن است، تصویب خواهد شد. فعلا بر اساس شاخصه های 1401 عمل می‌شود.

او تصریح کرد: داورزنی شخصیی ورزشی هستند که در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سابقه مدیریتی دارند، بنابر شناخت کامل به ورزش ایران دارند که متاسفانه برخی ساختارهای ورزش ایران شامل فدراسیون‌ها و استانی مطابق با ساختارهای جهانی نیست و باید تغییر کند

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا