ورزش

واکنش رئیس فراکسیون ورزش به استیضاح سجادی/ فروردین: منتظر سلامتی وزیر ورزش هستیم


رئیس‌ فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: فوتسال ما یک سر و گردن بالاتر از آسیا است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد مهدی فروردین در حاشیه بازی دوستانه تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان که با پیروزی 5 بر 3 شاگردان شمسایی خاتمه پیدا کرد، اظهار داشت: بازی خوبی بود و به بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. بازیکنان تلاش قابل تحسینی داشتند. ضمن اینکه بازی 2 بر صفر باخته را با پیروزی به اتمام رساندند. فوتسال ما یک سر و گردن بالاتر از آسیا است؛ از نظر بازیکن و دانش فنی مربیان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. سرمربی با دانشی داریم و بازیکنان هم یک شب خوب را رفم زدند. 

وی درمورد حضور بانوان برای تماشای این مسابقه و اینکه آنها توقع دارند شرایط حضورشان در سایر مسابقات هم فراهم شود، گفت: هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست وگرنه بانوان هم می‌توانند با حفظ شان‌ در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت دولت و وزارت ورزش برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی بهتر برای تیم ملی فوتسال، خاطرنشان کرد: ما در بحث کمک کردن نخستین قدم‌مان آماده کردن زیرساخت‌ها است. انتظار داریم باشگاه‌های پرطرفدار در جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های خود درخواست تامین اعتبار کنند، نه در جهت پرداخت حقوق و دستمزد. ما اگر زیرساخت‌های خبوی داشته باشیم باشگاه‌های می‌توانند درآمدزایی کنند و از حق پخش تلویزیونی بهره‌مند شوند و در نهایت دغدغه هواداران برای همیشه برطرف شود. 

فروردین در پاسخ به این سوال که نشست امروز چقدر کمک خواهد کرد که شرایط حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا فراهم شود، تصریح کرد: حضور در آسیا یکی از نیازهای فوتبال ایران است. اینکه ما تداوم داشته باشیم و هر سال نگران حذف تیم‌ها نباشیم به موضوع زیرساخت‌ها برمی‌گردد. باشگاه‌های ما باید ساختار خود را درست کنند. اینکه دو باشگاه مردمی وارد بورس شده‌‌اند خوب است؛ به شرطی که سیستم انتخاب مدیرعامل و هیأت رئیسه هم سیستم درست و شفافی باشد. 

وی درمورد استیضاح احتمالی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، عنوان کرد: عملکرد وزیر ورزش را نمی‌تواند در یکی دو روز بررسی کرد. بعد از سانحه‌ای که رخ داد وزیر ورزش شرایط جسمانی خوبی ندارد، اما پیش از این هم انتقادهایی به عملکرد وی وارد بود. به هر حال تصمیمی که خود وزیر برای خودش گرفته که بحث استعفا مطرح است یا خیر را من نمی‌دانم. در اینکه مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد ما ابتدا منتظر سلامتی وزیر هستیم و سپس درمورد مسائل مربوط به ورزش از موضع نظارتی خود تلاش می‌کنیم که برای ورزش اتفاقات خوبی رخ دهد.

فروردین ادامه داد: ورزش یک حوزه گسترده است و پاسخگویی که تمام اقشار را وزیر ورزش باید در دستور کار خود قرار دهد. چون انتظارات بالا است و وزیر ورزش در نوک پیکان انتقادات قرار می‌گیرد. امیدوارم ابتدا وی سلامتی خود را به دست بیاورد و سپس بتواند پاسخگوی مردم باشد.

وی درمورد خرج‌های بی‌رویه در فوتبال، اظهار داشت: یکی از وظایف ما ورود به مباحث مالی است که ابتدا باید شفاف باشد و سپس اگر ابهامی بود در جهت رفع آن اقدام کنیم. تاکنون پرونده‌های زیادی به دست ما رسیده است، اما بحث اثبات این تخلفات بر عهده کمیسیون اصل 90 است که موضوع را بررسی خواهند کرد. موضوعاتی که اثبات شود به دستگاه قضایی منتقل خواهد شد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا