ورزش

واکنش سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به پیروزی برابر چین

محمد وکیلی بعد از شکست تیم چین گفت: مسابقات ادامه دارد با یک برد قهرمان نمی‌شویم. باید مرحله به مرحله پیش برویم و فشار روانی را از روی بازیکنان برداریم.

به گزارش ایسنا، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران پس از پیروزی تیم ملی مقابل چین گفت: اگر بخواهیم به تشکیل تیم برگردیم فدراسیون زحمات زیادی کشید. ۱۲ مرحله در اردو بودیم و ۹ ماه شبانه‌روزی کار کردیم. به دلیل کرونا مسابقات نوجوانان از ۲۰۱۸ برگزار نشد و ما با این ایده تیم را تشکیل دادیم که متفاوت‌تر از قبل باشد.  فدراسیون به زیرساخت والیبال کشور اهمیت می‌دهد و در نحوه حمایت کمبودی برای نوجوانان نمی‌گذارد که از این بابت خوشحالیم.
او افزود: بازی اول سخت است و این اولین بازی رسمی تیم ما بود. از نظر میانگین قدی بلندقدترین بازیکنان را در این رقابت‌ها داریم و تلاش کردیم نفراتی با فیزیک مناسب اتخاب کنیم. مسابقه اول خوب بود اما مسابقات ادامه دارد با یک برد قهرمان نمی‌شویم. باید مرحله به مرحله پیش برویم و فشار روانی را از روی بازیکنان برداریم. امیدوارم از نتیجه‌گرایی ذشت برداریم و فشار روانی را کم کنیم.
وکیلی عامل پیروزی تیم ایران را در درجه اول سرویس‌های پرشی تیم دانست و گفت: در بازی با کشورهای شرق آسیا  به دلیل نوع بازی‌شان اگر سرویس معمولی بزنیم اذیت‌مان می‌کنند اما ما روی سرویس‌های پرشی کار کرده بودیم و همین شاخصه تیم ماست. البته گاهی از بازیکنان می‌خواستیم سرویس موجی بزنند اما سرویس اولشان پرشی است. امیدوارم با همین فرم جلو بروند.
او به حضور خانواده در این مسابقات اشاره و بیان کرد: درست است هشت تیم هستیم اما قدرت‌های برتر همه حضور دارند و از نظر کیفیت سطح بالاست. امیدوارم تماشاگران بیایند، از مسابقات لذت ببرند و تیم ایران را تشویق کنند.
وکیلی در مورد آرامش خود کنار زمین گفت: این بازیکنان همه فرزاندان من هستند. اینجا هستم که در تمام شرایط حمایت کنم و  به آنها اعتماد دارم اگر جایی خراب کنند در جاهای حساس جبران می کنند. کسی که این رده سنی را پذیرفته باید استرس و اضطراب را در خود حل کند. اگر من کنارشان نباشم احساس تنهایی می‌کنند. بازیکنان می‌دانند کادر فنی برای ارائه بازی‌های بهتر همراه‌شان هستند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا