ورزش

واکنش فدراسیون جهانی به آغاز فینال لیگ ملت‌ها

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳

مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از امروز آغاز می‌شود و فدراسیون جهانی والیبال به آن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به میزبانی گدانسک لهستان از ۲۸ تیرماه تا یکم مردادماه با پیگیری ۸ دیدار برگزار خواهد شد.تیم‌های ژاپن، لهستان، آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، برزیل، اسلوونی و فرانسه موفق شدند با عملکرد قابل قبول در دور مقدماتی، به جمع ۸ تیم برتر این مسابقات صعود کنند.

فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به آغاز فینال این مسابقات و جدال سخت تیم‌ها در مرحله فینال نوشت: آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها برای دومین بار در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف هم می‌روند. تنها سه روز پس از قهرمانی ترکیه در لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۳، جدال مردان برای کسب طلا در گدانسک لهستان آغاز می‌شود. مرحله یک چهارم نهایی در دو روز کار خود را دنبال خواهد کرد. آمریکا، فرانسه، ایتالیا و آرژانتین اولین تیم‌های ملی هستند که در ارگو آرنا به مصاف هم می‌روند. دو دیدار باقی مانده در مرحله یک چهارم نهایی روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود، زمانی که ژاپن با اسلوونی بازی می‌کند و لهستان میزبان برزیل است. آمریکا به عنوان بهترین تیم مرحله مقدماتی با ۱۰ پیروزی در ۱۲ مسابقه برای کسب چهارمین مدال VNL تلاش خواهد کرد. با این حال آمریکایی‌ها پس از کسب نقره در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ و برنز در سال ۲۰۱۸، هم‌چنان به دنبال اولین طلای خود هستند.

فدراسیون جهانی در ادامه نوشت: جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا در مرحله مقدماتی بازیکنان خود را به خوبی مدیریت کرد و اکنون کل تیم خود را برای فینال آماده کرده است. ستتر میکا کریستنسون و مهاجم خارجی توری دفالکو تاکنون بازیکن کلیدی آمریکایی‌ها بود و در مقابل فرانسوی‌ها نقش بزرگی داشت. او درباره این بازی‌ها می‌گوید یک چهارم نهایی سخت خواهد بود. ما برای بازی در سطح بالا آماده می‌شویم و هر بازی در آن مرحله یک فینال است.”

ایتالیا قهرمان جهان در نیمه دوم مرحله مقدماتی با کار تیمی فوق‌العاده توانست در جدول رده بندی بالا بیاید و با کسب ۹ پیروزی که در ۱۰ بازی اخیر خود کسب کرده در رده چهارم قرار بگیرد. ایتالیایی‌ها اولین حضور خود در نیمه نهایی VNL را در فصل گذشته انجام دادند، اما همچنان به دنبال اولین مدال در این مسابقات هستند.

برنامه یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها به وقت ایران:

چهارشنبه ۲۸ تیر:

آمریکا – فرانسه ساعت ۱۸:۳۰

ایتالیا – آرژانتین ساعت ۲۱:۳۰

پنج‌شنبه ۲۹ تیر:

ژاپن – اسلوونی ساعت ۱۸:۳۰

برزیل – لهستان ساعت ۲۱:۳۰

آگهی
دکمه بازگشت به بالا