ورزش

وایکینگ‌ها به دنبال سورپرایز دوباره در یورو

وایکینگ‌ها به دنبال سورپرایز دوباره در یورو


تیم های ملی اسلوونی و دانمارک با انگیزه مشابه صعود از گروه C امشب در اشتوتگارت با هم روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش ایلنا، اسلوونی و دانمارک، دو رقیب با انگیزه مشابه صعود از گروه C امشب در اشتوتگارت با هم روبه‌رو می‌شوند. تیم ماتیاژ کک می‌خواهد نخستین پیروزی‌اش در یورو را به دست آورد اما رقیب دانمارکی سابقه قهرمانی این مسابقات در سال 1992 را دارد.

اسلوونی که سال 2000 برای نخستین بار بعد از استقلال از یوگسلاوی در یورو حاضر شد، در مرحله مقدماتی هم با دانمارک همگروه بوده و فقط به دلیل برتری در دیدارهای مستقیم تیم دوم گروه شده؛ هر دو تیم 22 امتیاز گرفتند. اسلوونی، تیم پنجاه و هفتم جهان 24 سال قبل در سه بازی‌اش در مرحله گروهی پیروزی نداشت اما می‌خواهد این طلسم را از بین ببرد و تیم ماتیاژ کک امیدوار است با توجه به اینکه در شش بازی آخر شکست نخورده و در این مسیر تیم‌های بزرگی مثل پرتغال را برده، به این مهم برسد. تساوی یک بر یک مقابل بلغارستان روند گلزنی‌های این تیم را به 12 بازی رساند و امشب که به زمین می‌روند، دقیقاً یک سال از آخرین بازی که موفق به گلزنی نشدند، می‌گذرد. در آن بازی در مقدماتی یورو با 2 گل به فنلاند باختند و حالا حریفی دیگر از اسکاندیناوی انتظارشان را می‌کشد.

32 سال بعد از آنکه دانمارک جهان فوتبال را مبهوت کرد، آنها خاطرات تلخ و شیرینی از دوره قبل دارند. در نیمه نهایی یورو 2020 دانمارک جان انگلیس میزبان را بالا آورد و با گل دقیقه 104 هری کین 2 بر یک شکست خورد. تیم کاسپر هیولماند نتوانست موفقیت یورو را در جام جهانی قطر تداوم بخشد و از مرحله گروهی بیرون رفت اما به کار با مربی 52 ساله ادامه دادند و انتظار صدرنشینی در گروه مقدماتی برآورده شد. آنها باخت‌های بدی مقابل قزاقستان و ایرلند شمالی متحمل شدند اما از آغاز سال 2024 خودشان را جمع و جور کرده‌اند. بعد از تساوی بدون گل مقابل سوئیس، جزایر فارو، سوئد و نروژ را شکست دادند. ضمن اینکه در مرحله مقدماتی با اسلوونی یک بر یک مساوی کردند و بازی برگشت را 2 بر یک بردند، به این ترتیب در شش بازی با حریف امشب باخت نداشته‌اند.

بنجامین سسکو، مهاجم 21 ساله لایپزیگ که علاقه‌مندانی از آرسنال، چلسی و منچستریونایتد دارد، چهره شاخص اسلوونی است در کنار یان اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکومادرید. کریستین اریکسن هم بعد از حمله قلبی سه سال قبل آماده درخشش برای دانمارک است. مهاجم منچستریونایتد با 41 گل ملی در تیم فعلی رکورددار است و از نظر سابقه ملی پشت سر سیمون کیائر رکورددار با 132 بازی ملی قرار دارد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا