ورزش

وعده‌ای که بارسلونا را از محرومیت نجات داد

گزارش مارکا

باشگاه بارسلونا اطمینان دارد که پس از وعده خوان لاپورتا مبنی بر کنار رفتن از سوپرلیگ، دیگر از سوی یوفا محروم نخواهد شد و در لیگ قهرمانان فصل بعد حضور خواهد داشت.

به گزارش “ورزش سه”، یوفا در روزهای آینده رسما تیم های حاضر در دور مقدماتی و گروهی لیگ قهرمانان فصل 24-2023 را اعلام خواهد کرد و به این ترتیب مشخص می‌شود که بارسلونا از این رقابت‌ها کنار گذاشته شده است یا خیر.

1887142

یوفا دو ماه پیش اعلام کرد که دو بازرس سوئیسی، ژان ساموئل لوبا و میرجان کولر، را مامور تحقیق در مورد قضیه رسوایی داوری بارسا کرده است. بارسلونا متهم است که بین سال‌های 2001 تا 2018 و به مدت 17 سال به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس وقت کمیته دوران فوتبال اسپانیا، 7.3 میلیون یورو پرداخت کرده است. 

دادستانی و کمیته ضدفساد اسپانیا از سه ماه پیش تحقیقات خود در این رابطه را شروع کرده اند. دو هفته پیش ادعا شد که بازرسان از یوفا درخواست محرومیت بارسا از حضور در لیگ قهرمانان را کرده اند ولی امروز مارکا نوشت که خیال مدیران باشگاه راحت است و اطمینان دارند که بارسا فصل بعد در لیگ قهرمانان خواهد بود.

1868063

مارکا در این رابطه نوشته است که خوان لاپورتا (رئیس) در ملاقات با الکساندر چفرین (رئیس یوفا) به وی اطمینان داده که به زودی از پروژه سوپرلیگ کنار خواهند رفت، به خصوص که این روزها ارتباط بارسا و رئال در بدترین حالت خود قرار دارد. این تضمین لاپورتا به چفرین او را بسیار خوشحال کرده و برای رئیس یوفا این فاکتور بسیار مهمی است. در عوض او وعده داده بود که بارسا از لیگ قهرمانان کنار گذاشته نخواهد شد و رئیس بارسا به قول چفرین اطمینان دارد.

بارسا همچنین قصد دارد در کمیسیون های یوفا حضور بیشتری داشته باشد و اکنون نیز در مسیر درستی قرار دارد. در چنین فضای تفاهمی و دوستانه‌ای، بارسلونا طبعا حذف شدن از لیگ قهرمانان را درک نخواهد کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا