ورزش

ویژه: از تخلف جدید احسان اصولی تا ورود کمیته بدوی به جنجال جدید در سئول/ پای فیفا به ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال باز می‌شود؟

مباحث مربوط به استعفا نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال از سمت های دولتی فعلی شان به محل مناقشه جدی در ساختمان سئول بدل شده و در این میان، همه نگاه‌ها به تصمیمات کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال است.


به گزارش ایلنا، موضوع کناره گیری کاندیداهای ریاست انتخابات فدراسیون فوتبال از سمت های فعلی خود که طی روزهای گذشته در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، بازتاب گسترده ای در سطح محافل فوتبالی داشت.

در حالیکه طهمورث حیدری، یکی از اعضا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفته کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون باید از سمت خود کناره گیری کنند، اظهارات احسن اصولی، دیگر عضو هیات رئیسه در همان روز در تضاد کامل با این موضوع است تا تداوم هماهنگی اعضا هیات رئیسه فدراسیون موقت بار دیگر برای همگان عیان شود!

روز گذشته اصولی در یک حرکت رو به جلو در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که کمی قبل تر جمعی از حقوقدانان گفته بودند تمامی کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال می بایست در موعد مقرر از سمت های خود در سطح دولت کناره گیری کنند.

دلیل حقوقی این موضوع، برای مثال درباره میرشاد ماجدی نبود ارتباط سازمانی میان او و اعضای مجمع فدراسیون در روزهای منتهی به انتخابات است.

اینک همه نگاه‌ها به کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال است که مطابق اساسنامه، مرجع تشخیص و تفسیر برگزاری انتخابات محسوب می شود و تنها رکنی است که می تواند در این زمینه  تصمیم گیری و سپس اطلاع رسانی کند تا بدین ترتیب احسان اصولی که مشخص نشد در کمیته بازاریابی اساسا چه خروجی داشته که حالا به فکر استعفا افتاده، با اعلام نظر درباره مباحث انتخاباتی مرتکب تخلف رسمی شده که می تواند برایش در آینده ای نزدیک گران تمام شود.

در حال حاضر افرادی نظیر: دکتر حبیب الله حبیبی، حقوق بین الملل، دکتر فلاحتی، حقوق خصوصی و غلامحسین شاه کرمی در کمیته بدوی از سال 1399 و انتخابات قبلی فدراسیون حضور دارند که می توانند درباره مجادله به دست آمده اعلام نظر کرده و تصمیم قطعی، نهایی و خدشه ناپذیر را اتخاذ کنند. ضمن اینکه در صورت تداوم ابهامات، استعلام از فیفا می تواند به حل مشکل و باز شدن گره کمک کند. گفتنی است، در اساسنامه فدراسیون تصریح شده تمام افرادی که دارای سمت های دولتی(در استخدام دولت)هستند وفق ضمیمه 1 اساسنامه می بایست کناره گیری کنند.

بدین ترتیب، مهدی محمد نبی در صورت کاندیداتوری می بایست بلافاصله از هیات رئیسه فدراسیون ورزش های آماتوری و کارگری کناره گیری کند. مصطفی آجرلو هم می بایست از باشگاه استقلال استعفا دهد و میرشاد ماجدی هم که در استخدام دولت است از سمت خود به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال کناره گیری کند.

باید دید تصمیمات کمیته پرخبر بدوی فدراسیون فوتبال در روزهای آتی به کجا می رسد و اعضا مربوطه چگونه خواهند توانست قانون را به منصه ظهور رسانند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا