ورزش

پاسخ فوری و عجیب سرمربی ژاپن به سوال مهم ما و شما!

اختصاصی ورزش سه با آقای جادوگر؛

سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن پاسخ عجیب و غیرمنتظره‌ای به سوالی داد که دقیقا به خاطر همان به سراغش رفته بودیم.

به گزارش “ورزش سه”، ژاپن صاحب مدال برنز لیگ ملت‌های والیبال شد؛ خبر کوتاه اما شگفت انگیز بود. تیمی که تا دو سه سال قبل حتی مدعی آسیا هم نبود حالا صاحب مدال یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های والیبال شده است. اتفاق بزرگی که قطعا حاصل یک برنامه‌ریزی دقیق و فوق العاده بوده است.

ژاپنی‌ها که فلیپ بلین فرانسوی را ابتدا به عنوان دستیار ناکاگاییچی به کشورشان آورده بودند، در ادامه او را به‌ عنوان نفر اول کادر فنی خود انتخاب کردند و او هم به بهترین شکل ممکن پاسخ این اعتماد را داد. ژاپنی که حالا نه تنها کاملا در آسیا از بقیه تیم ها فاصله گرفته که در دنیا نیز به یکی از مدعیان تبدیل شده است.

بعد از لیگ ملت‌های به یاد ماندنی برای ژاپن، این تیم باید خود را برای تورنمنت های مهم بعدی که اولین آن‌ها انتخابی المپیک خواهد بود، آماده کند. مسابقاتی که از نظر امتیاز رنکینگی اهمیت ویژه ای دارد. همانطور که قبلاً گفتیم ژاپن لیست ۲۰ نفره‌ای را به فدراسیون والیبال ایران ارائه داده که نام همه ستاره‌های این تیم در آن حضور دارد. با این حال کسی نمی‌داند تا شروع بازی ها در ارومیه چه اتفاقی رخ می‌دهد و اینکه آیا فلیپ بلین دقیقا با همان نفرات VNL خود به ایران می‌آید یا شاهد تغییراتی خواهیم بود.

به بهانه همه این اتفاقات به سختی آقای فلیپ بلین را پیدا کردیم و با او درباره مسائل مختلف صحبت کردیم. او در این مصاحبه پاسخ غیرمنتظره‌ای به احتمال حضور تیم اصلی ژاپن در ارومیه داده تا ابهامات در این زمینه به اوج خود برسد. شما می‌توانید اینجا مصاحبه سرمربی ژاپن با مهدی اسدی، خبرنگار ورزش سه را بخوانید.  

*آقای بلین اول از همه یک تبریک بزرگ به شما بابت کسب مدال در لیگ ملت‌ها؛ متاسفانه وقتی شما را در ژاپن دیدم فراموش کردم شماره تلفتان را بگیرم و چقدر سخت توانستم پیدایتان کنم. 
ممنون بابت تبریکت، متاسفم که به دردسر افتادی(با خنده)، بله من خیلی اهل رسانه های اجتماعی نیستم و زیاد هم مصاحبه نمی‌کنم.

1903572

*پس سریع برویم سراغ اصل مطلب، آقای بلین به شما لقب جادوگر ژاپن را داده‌اند. راز این همه تحول که در والیبال این کشور به وجود آوردید، چیست؟
ببین، به نظر من یک مربی اول از همه باید چشم انداز درست داشته باشد و برای رسیدن به هدفی که دارد متناسب با آن برنامه ریزی دقیق انجام دهد. این دقیقا همان کاری است که من برای تیم ملی والیبال ژاپن انجام داده و می‌دهم.

*شما در لیگ ملت‌ها مدال برنز گرفتید. فکر نمی‌کنید با کمی شانس حتی می‌توانستید برای مدال طلا بجنگید.  
رسیدن به سطح بالا یک فرایند کاملا طولانی است. بعد از تلاش سخت ما به جمع چهار تیم نهایی لیگ ملت‌ها رسیدیم. قدم بعدی حفظ این موقعیت و استفاده از تجربه این مسابقات برای پیشرفت در رقابت‌های آینده خواهد بود.  

*در مورد پیشرفت حرف زدید. به نظر می‌رسد که حالا ژاپن به شکل کامل از دیگر تیم‌های آسیایی به ویژه ایران که رقیب اصلی شماست جدا شده؛ هنوز هم فکر می‌کنید که تیم ملی ایران برای شما حریف دردسرسازی باشد. 
همانطور که خودت می‌دانی و فکر کنم در ژاپن هم راجع به آن با هم صحبت کردیم، در کشور شما به والیبال اهمیت زیادی می‌دهند اما شما باید این را هم بدانید که ارائه عملکرد سطح بالا به شکل خطی نیست و بالا و پایین هایی در مسیر وجود دارد. من مطمئنم که والیبال ایران به زودی راهی برای بازگشت به بهترین ورژن خود پیدا خواهد کرد. به این شک نکنید.

1903573

*برویم سراغ صحبت در مورد قهرمانی آسیا؛ موافقید؟
چرا که نه، حتما

*چند روز دیگر مسابقات در ارومیه شروع می‌شود. برنامه شما برای این بازی‌ها چیست؟ با تیم اصلی به ایران می‌آیید؟ 
ما یک تورنمنت سخت را در لیگ ملت‌ها پشت سر گذاشتیم و به نظرم تیم بعد از آن مسابقات باید به اندازه کافی استراحت کند. در روزهای آینده برای آمادگی حضور در قهرمانی آسیا به تمرینات برمی‌گردیم. این بازی‌ها در کشور خودتان برگزار می شود و به نظرم ایران مدعی اصلی قهرمانی است.

*نگفتید؛ با تیم اصلی به ارومیه می‌آیید؟
هاهاها… در ایران تو را می‌بینم.

1903575

*یک مقدار تعجب کردم و ابهامات برای ما بیشتر شد. چون فکر کنم در لیست اولیه شما همه بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها بودند، حاضر هستند ولی اینطوری که می‌گویید شاید تغییراتی داشته باشی؟
استادانه می‌خواهی از من حرف بکشی(با خنده) ولی ببین واقعا هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. باید تمریناتمان شروع شود و بعد درباره‌اش تصمیم بگیریم.

*سوالات ذهن ما بیشتر شد…
واقعا متاسفم(با خنده)

*پس برویم سراغ یک سوال در مورد برنامه شما برای آینده؛  بعد از سومی لیگ ملت‌ها آیا به مدال المپیک هم فکر می‌کنید و برنامه‌تان برای این هدف چیست؟
ما در لیگ ملت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم اما هنوز به هدف اولیه خود یعنی حضور در المپیک نرسیده‌ایم که بخواهیم به مدال گرفتن در آن فکر کنیم. اول باید بتوانیم جواز حضور در پاریس را به دست بیاوریم و بعد به چیزهای دیگر فکر کنیم.

1903574

*این مصاحبه با یک سوال در مورد ایران تمام کنیم. به نظر شما والیبال ایران برای رسیدن دوباره به سطح اول دنیا باید چه راهکاری را در نظر بگیرد. 
ببین با توجه به شناختی که از ایران دارم مطمئنم در راس والیبال ایران افراد توانمندی حضور دارند که نهایتا بهترین راه حل را پیدا می‌کنند. در نهایت کار من ایجاد بهترین شرایط برای ژاپن است و فقط باید به همین فکر کنم…

*ممنون آقای بلین که وقت گذاشتید و با ما صحبت کردید. حرف آخر…
ممنون از تو… به زودی شما را در ایران ملاقات می‌کنم.

گفت و گو: مهدی اسدی

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا