ورزش

پالس مثبت از عموری، احمد خلیل و مبخوت!

ستاره‌های اماراتی به دنبال چالش جدید هستند؛

سه ستاره فوتبال امارات به همکاری خود با باشگاه‌هایشان پایان داده‌اند اما هنوز مقصد جدید خود را مشخص نکرده‌اند.

به گزارش ورزش سه، قرارداد عمر عبدالرحمن، علی مبخوت و احمد خلیل، سه ستاره فوتبال امارات، با باشگاه‌هایشان به پایان رسیده و آنها هنوز مقصد جدید خود را مشخص نکرده‌اند تا سؤالات زیادی در مورد آینده‌شان شکل بگیرد.

* عمر عبدالرحمن 
عمر عبدالرحمن 32 ساله که به عموری معروف است، یکی از مهم‌ترین استعدادهای تاریخ فوتبال امارات به حساب می آید، اما پس از اینکه در ابتدای ماه فوریه با توافقی دو طرفه قرارداد خود را با الوصل فسخ کرد، همچنان بدون تیم است.

عموری از سال 2000 تا 2005 در تیم پایه‌ الهلال عربستان حضور داشت و در سال 2006 به العین امارات رفت. او در سال 2008 به تیم اصلی اضافه شد و تا سال 2019 دوران اوج فوتبال خود را در این تیم‌ گذراند. او سپس یک دوره کوتاه به صورت قرضی به الهلال رفت و پس از آن در مقاطعی در الجزیره و شباب الاهلی بازی کرد.عموری در فصل 2022-2023 به الوصل رفت و تنها در 10 مسابقه (در مجموع 590 دقیقه) در لیگ بازی کرد.

پالس مثبت از عموری، احمد خلیل و مبخوت!

دوران حرفه‌ای عموری تحت تاثیر مصدومیت‌های زیادی قرار گرفت. او دو بار دچار پارگی رباط صلیبی شد که این موضوع از زمان حضورش در الجزیره روی عملکرد او تاثیر گذاشت. هنوز مشخص نشده که آیا او قصد دارد از فوتبال خداحافظی کند یا همچنان در حال بررسی شرایط برای معرفی مقصد جدید خود است.

عموری در سال 2016 جایزه بهترین بازیکن آسیا را از آن خود کرده و در طول دوران فوتبال خود نیز عناوین قهرمانی مختلفی را همراه با العین به دست آورده است.

* علی مبخوت
مبخوت 33 ساله از سال 2004 فوتبال خود را در الجزیره گذراند و در نهایت در پایان فصل 2023-2024 دو طرف تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. بهترین گلزن تاریخ لیگ امارات پس از جدایی از الجزيره هنوز مقصد خود را مشخص نکرده است.

البته جدایی مبخوت از الجزیره قابل پیش‌بینی بود، چراکه از فصل 2022-2023 مشکلات زیادی بین این بازیکن و باشگاه وجود داشت که در نهایت هم منجر به جدایی این ستاره فوتبال امارات از تیمش شد.

2006518

مبخوت که در 299 بازی با الجزیره در لیگ امارات 218 گل به ثمر رسانده و با تیم ملی کشورش نیز در 115 بازی 85 گل زده است، هنوز هم پیشنهادهایی از چند باشگاه دارد و انتظار می‌رود در روزهای آینده مقصد جدید خود را مشخص کند.

* احمد خلیل 
احمد خلیل 33 ساله فوتبال خود را از پایه‌های شباب الاهلی شروع کرد و در سال 2006 به تیم اصلی راه یافت. او در فصل 2017-2018 به تیم الجزیره رفت اما در میانه‌های فصل این تیم را به مقصد العین ترک کرد. او سپس از سال 2018 به شباب الاهلی بازگشت و در سال 2022 در یک انتقالی آزاد به البطائح رفت.

1181839

خلیل که در کنار عموری و مبخوت یکی از بهترین مهاجمان و بازیکنان فوتبال امارات بود و در سال 2015 جایزه بهترین بازیکن آسیا را از آن خود کرد، از زمان پیوستن به الجزیره و العین درخشش خود را از دست داد و حتی زمانی که به خانه اول خود بازگشت نتوانست سطح قبلی خود را به دست آورد.

قرارداد خلیل با البطائح در پایان فصل به اتمام رسید و به نظر می‌رسد این باشگاه قصد تمدید قرارداد این بازیکن را ندارد تا آینده این بازیکن هم نامشخص باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا