ورزش

پاننکای کارواخال، اسپانیا را به فرانسه رساند

لاروخا شریک خروس‌ها شد

اسپانیا حالا در رده ملی به تمام افتخارات در سطح اروپا دست یافته و از این حیث با فرانسه برابر شد ولی از لحاظ کمیت، اسپانیا شماره یک اروپاست.

به گزارش “ورزش سه”، به نقل از مارکا، هر اندازه اسپانیا در جام های جهانی اخیر و نیز در یورو 2020 در ضربات پنالتی بدشانس بود و شکست خورد، دیشب توانست به ناکامی هایش پایان دهد و با برتری برابر کرواسی در ضیافت پنالتی ها قهرمان لیگ ملت ها شد. پاننکای تماشایی کارواخال بود که حکم قهرمانی لاروخا را امضا کرد. اسپانیا در جام های جهانی 2018 و 2022 برابر روسیه و مراکش در ضربات پنالتی ناکام ماند و در نیمه نهایی یورو 2020 نیز به ایتالیا باخت.

1888855

اسپانیا که سه بار قهرمان جام ملت های اروپا شده، حالا لیگ ملت ها را نیز در کارنامه دارد و به رکورد فرانسه رسید. اسپانیا و فرانسه تنها تیم هایی هستند که در تمامی رده های بزرگسالان و پایه های اروپا سابقه قهرمانی دارند. اسپانیا در مجموع 26 قهرمانی در اروپا دارد (چهار قهرمانی بزرگسالان و 22 قهرمانی در رده پایه ها) ولی فرانسه یازده قهرمانی ملی در اروپا دارد (سه قهرمانی بزرگسالان و یازده قهرمانی پایه ها.

1836160

در سطح جهانی، جای خالی قهرمانی فوتبال المپیک و جام جهانی زیر 20 ساله ها در کارنامه فرانسه دیده می شود و اسپانیا نیز هنوز نتوانسته قهرمان جام جهانی زیر 17 ساله ها شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا