ورزش

پایان دعوای بحث برانگیز ترابی – موسوی در کوچه فوتبال

چند ساعت انتظار و سرانجام عذرخواهی؛

درگیری مهدی ترابی و احمد موسوی در هفته آخر نیم فصل، یکی از جنجالی‌ترین موضوعات این هفته فوتبال ایران بود.

به گزارش “ورزش سه”، شاید برای خبرنگارانی که نزدیک به سه ساعت در کوچه معروف فوتبال، در سرما مقابل در ساختمان فدراسیون ایستاده بودند، صحبتهای مهدی ترابی، ستاره ملی پوش پرسپولیس، کمی غیرمنتظره بود. با این حال ترابی همانطور که از او انتظار داشتیم، بدون جنجال و بدون آنکه صحبتش سمت و سوی خاصی داشته باشد، با خبرنگاران صحبت کرد و درباره اتفاقی که در حاشیه بازی این هفته مقابل نساجی رخ داد، اظهارات جدیدی را انجام داد.

موضوع درگیری بین دو بازیکن معروف فوتبال ایران از آنجایی شروع شد که احمد موسوی مدافع راست نساجی در صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها قصد حمله روی دروازه نماینده مازندران را داشتند، سعی کرد بدون توپ پای این بازیکن را بزند که با فرار ترابی از این خطا، او به تندی به موسوی اعتراض کرد، موسوی که از صحنه فاصله گرفته بود، با این اعتراض خود را به ترابی رساند و با دستی که می‌خواست او را وادار به سکوت کند، زیر چانه ترابی زد که این موضوع از سوی بازیکن پرسپولیس هم بی پاسخ نماند.

این مسئله دقایقی ادامه پیدا کرد و داور با حضور بین هر دو نفر با یک کارت زرد، دو بازیکن پرسپولیس و نساجی را جریمه کرد. با این حال در صحنه‌ای که ترابی در اعتراض به داور (علی صفایی) می‌‎گفت چرا به وی کارت زرد داده و موسوی را جریمه نکرده، این بازیکن نساجی با حرکت دست ترابی را به دور شدن از صحنه فرامی‌خواند که این مسئله با عصبانیت بیشتر ترابی توام شد و او حرفی زیر لب به زبان آورد که داور بلافاصله با کارت قرمز وی را از زمین اخراج کرد؛ چیزی که کمتر از این فوتبالیست خوش تکنیک و موثر پرسپولیس دیده بودیم.

1788464

بعد از مسابقه، واکنش‌ها مختلف بود اما در شرایطی که ترابی عذرخواهی نرمی بابت این اتفاقات کرد، موسوی از کلمه «مصونیت» درباره حریف استفاده کرد که این موضوع باعث حواشی جدیدی در فضای مجازی شد و باتوجه به شرایط، قرائت‌های تازه‌ای از اتفاق پیش‌آمده در صفحات مجازی نقش بست. در عین حال فدراسیون فوتبال نیز به سرعت حکم موقت هر دو بازیکن را صادر کرد تا در جلسه‌ای به موضوع درگیری آنها رسیدگی کند. در این بین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم در حمایت از بازیکن خود از موسوی گلایه کردند که «چرا حرمت یک بازیکن ملی را رعایت نمی‌کند» که در این بین صحبتهای رضا درویش، باتوجه به اینکه با لحن مناسب بیان شد، با استقبال خوبی از سوی طرفداران پرسپولیس مواجه گردید.

امروز اما خبرنگاران از بعدازظهر در انتظار انجام جلسه بودند. آنها که از سرما در گوشه‌ای از کوچه سئول کز کرده بودند، ابتدا موسوی را دیدند که از سمت مقابل وارد فدراسیون می‌شود و دقایقی بعد، به سرعت مهدی ترابی پشت سر او در فدراسیون را باز کرد و بالا رفت تا در جلسه انضباطی شرکت کند. جلسه‌ای که حدود سه ساعت طول کشید تا خبرنگاران بسته‌های سیگارشان را در هوای سرد خیابان سئول تمام کنند. در نهایت ساعت نزدیک به شش بود که ابتدا مهدی ترابی و سپس احمد موسوی از ساختمان فدراسیون خارج شدند.

آنها از ساختمان فدراسیون خارج شدند و به سرعت در محاصره خبرنگاران درباره جلسه‌ای که برگزار شد، صحبتهایی را مطرح کردند. تاکید هر دو بازیکن بر فوتبالی‌بودن اتفاقات و جلسه‌ای بود که انجام شد و همچنین موسوی که کمی هم بیش از اندازه روی کلمه فوتبالی تاکید می‌کرد، گفت: «حکمی که کمیته انضباطی بدهد نیز فوتبالی خواهد بود

در این بین یکی از خبرنگاران از ترابی درباره فشار فضای مجازی پرسید که او ابتدا این صحبت را به خود خبرنگار برگرداند و گفت با این سوال می‌خواهد حاشیه جدیدی در این فضا ایجاد کند و سپس ادامه داد اتفاقات مجازی هیچ تاثیری در ذهن او ندارد و او به کارش ادامه خواهد داد.

ویدئو: 269432

مهدی ترابی در ماه‌های اخیر شدیدترین فشارها را در فضای مجازی تحمل کرده ولی این موضوع کمترین تاثیری در نمایش وی بعد از جام جهانی نگذاشته و به نظر می‌رسد او توانسته در ایام جام جهانی با این مسئله کنار بیاید و خود را برای دوره جدیدی از فوتبالش آماده کند.

در شرایطی که به نظر دستور موقت کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت هر دو بازیکن برداشته شود، ترابی به هر حال یک بازی پرسپولیس را از دست می‌دهد و موسوی هم اگر محرومیتی بابت اتفاقات روز پنج شنبه متوجهش نشود، به جمع نساج‌ها خواهد پیوست تا در همین بازی جام حذفی مقابل مس شهر بابک به میدان برود.

نکته جالب در مصاحبه امروز ترابی، تاکید او به عذرخواهی از طرفداران پرسپولیس به دلیل عصبانیت ناگهانی و از دست دادن تمرکز و اعتراضش به داور و دریافت کارتی بود که او را از جمع پرسپولیسی‌ها محروم خواهد کرد. باتوجه به اینکه پرسپولیس بعد از بازی جام حذفی در تهران مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد، او امیدوار است این غیبت لطمه‌ای به تیمش نزند. خصوصا اینکه پرسپولیس با چینش جدید تازه راه افتاده و ترابی هم مهره کلیدی در تیم یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا