ورزش

پرسپولیس و شناسایی چهل و چهارمین سرمربی

پرسپولیس به استقبال معرفی چهل و چهارمین سرمربی تاریخ خود می‌رود.

به گزارش “ورزش سه”، از زمانی که رجبعلی فرامرزی در سال 1342 هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت تا حالا که اوسمار عطای کار در این باشگاه را به لقایش بخشیده، 41 سرمربی دیگر هم روی نیمکت سرخ تکیه زدند که هر کدام با داستان و ماجراهای خود از این تیم کنار رفتند.

علی پروین با 467 بار هدایت پرسپولیس، رکورددار محسوب می‌شود و اگر او یک فصل دیگر در این تیم باقی مانده بود، به رکورد افسانه‌ای پانصد حضور در بازی رسمی برای این تیم را ثبت می‌کرد. بعد از او نام یحیی گل‌محمدی دیده می‌شود که 179 بار به صندلی شماره یک نیمکت پرسپولیس تکیه زده و سپس برانکو با 175 بازی به عنوان باسابقه‌ترین سرمربی خارجی حضور دارد. نام علی دایی با 104 حضور در رتبه چهارم دیده می‌شود.

پرسپولیس و شناسایی چهل و چهارمین سرمربی

جالب اینکه مجموع آمار یحیی، برانکو و دایی همچنان از تعداد حضور پروین کمتر است تا به این ترتیب او که در میان سکوهای قرمزپوش به «سلطان» هم معروف شده، رکوردی تاریخی را برای خود به ارمغان آورده باشد.

در میان سرمربیان خارجی آلن راجرز با 96 حضور، مصطفی دنیزلی با 56 سرمربی و استانکو پوکله پوویچ با 54 مرتبه نشستن روی نیمکت پرسپولیس در جایگاه بعدی قرار دارند. شاید جالب باشد که بدانید تاریخ پرسپولیس در مجموع 16 سرمربی خارجی و 27 سرمربی داخلی داشته که از میان آنها تنها 11 نفر طعم قهرمانی را چشیدند.

اوسمار ویه را، یحیی گل محمدی، برانکو ایوانکوویچ، افشین قطبی و علی پروین مربیان قهرمان لیگ برتر هستند. استانکو پوکله پوویچ و علی پروین جام آزادگان را فتح کردند. آلن راجرز به همراه بیوک وطنخواه هم جام تخت جمشید را بالای سر بردند. سایر سرمربیان قهرمان بقیه جامهای موجود شدند و دستشان از لیگ کوتاه ماند.

پرسپولیس حالا در انتظار چهل و چهارمین سرمربی خود خواهد بود. باتوجه به شرایط احتمال قریب به یقین حضور یک چهره جدید روی نیمکت تیم قهرمان ایران خواهد بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا