ورزش

پرونده حسین زاده در شارلوا: انتقال همچنان مسدود است!

عدم امکان پرداخت بند جدایی به حساب باشگاه استقلال، نهایی شدن انتقال حسین زاده به شارلوا را پیچیده می‌کند.


به گزارش ایلنا به نقل از سایت Le Soir، امیرحسین حسین زاده، هافبک 21 ساله ایرانی که یک هفته در بلژیک حضور دارد، هنوز به طور رسمی بازیکن شارلوا نیست. بدیهی است که این امر مانع از حضور او در شکست کم ارزش شارلوا در یونیون سن ژیلو (1-0) در جمعه گذشته نشد، اما این جوان ایرانی هنوز اجازه ندارد به عنوان یک فوتبالیست در آنجا فعالیت کند.

 برای این کار، در واقع باید چندین نکته حل شود، از جمله در مورد پرداخت حق انتقال او. در واقع از سه هفته پیش که در محل تمرین در گاردرن بود، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند بند فسخ این بازیکن یعنی 250 هزار دلار را به باشگاه استقلال بپردازند. حتی اگر این مبلغ از نظر رئیس جدید باشگاه ایرانی ناکافی به نظر می رسید، رئیس جدید نمی توانست با آن مخالفت کند زیرا قبلاً توافق نامه بسته شده بود.

با این حال، اگر چه یک ربع میلیون برای جذب این بازیکن با پتانسیل بسیار بالا با توجه به آنچه به ما گفته می شود کافی است، اما همچنان باید در پرداخت هزینه به حساب باشگاه ایرانی موفق شد.

و اینجاست که کار پیچیده می‌شود، زیرا به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه ایران، پرداخت هیچ مبلغی به حساب ایرانی در حال حاضر ممکن نیست. و این بدیهی است که نگرانی هایی را هنگام نهایی کردن انتقال بازیکن بین طرف های مختلف ایجاد می کند.

در واقع، تا زمانی که باشگاه آسیایی این مبلغ را دریافت نکرده باشد، احتمالا TMS، سند لازم برای وابستگی این بازیکن به فدراسیون فوتبال بلژیک، را برای شارلروا صادر نخواهد کرد.

مدیران باشگاه سعی کرده اند راه های دیگری را که فیفا تایید کرده است برای تسویه حق خود با استقلال بیابند، اما تاکنون هیچ چیزی موفق نشده و پرونده همچنان گیر کرده است. علاوه بر این، در حالی که همه چیز نسبتاً سریع اتفاق افتاد تا ندیر بنبوعلی مجوز کار خود را از اداره اتباع خارجی دریافت کند و در نتیجه هفته گذشته در اتحادیه واجد شرایط انتخاب شود، به نظر می رسد مراحل در مورد امیرحسین حسین زاده کمی طولانی‌تر شود. با این حال، دریافت این مجوز واحد، شرط دوم شرط لازم برای اجازه باشگاه برای وابستگی بازیکن به فدراسیون است.

علاوه بر اینکه وضعیت او با سازمان امور خارجی تنظیم شده است، استقلال با ارسال مدارک تأیید کننده این انتقال موافقت کند، حتی اگر هنوز راه حلی برای پرداخت پیدا نشده باشد. شارلوا بدون توجه به هر اتفاقی این مبلغ را پرداخت خواهد کرد، اما باید نحوه انجام آن را بیابد. اگر نقل و انتقالات قبلی بازیکنان ایرانی به باشگاه نگرانی زیادی ایجاد نمی کرد، به این دلیل است که تحریم های بین المللی و همچنین قوانین انتقال بازیکنان به بلژیک تغییر کرده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا