ورزش

پرکاس: خیانت؟ هیچ بازیکنی تابو نیست/ نفت آبادان پتانسیل بقا در لیگ برتر را دارد/ حتما بازیکن خارجی لازم بوده که جذب شد

بعد از انتقاد هواداران صنعت نفت آبادان در خصوص خیانت بعضی بازیکنان، سرمربی پیشین این تیم فقط به یک جمله بسنده کرد: هیچ بازیکنی تابو نیست.


به گزارش ایلنا، رضا پرکاس در ابتدای فصل بیست و یکم هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده گرفت.او در اولین تجربه هدایت تیم لیگ برتر در ایران تنها شش هفته فرصت داشت. 4 شکست، یک تساوی و یک برد حاصل کار او بود در نهایت از این تیم  با 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول جدا شد. بعد از جدایی او تلویحاً کدهایی درباره خیانت بعضی بازیکنان تیم داد.
این در حالی است که بعد از شکست 3 بر یک خانگی مقابل تراکتور در روز گذشته، بعضی هواداران در فضای مجازی عنوان «خیانت» را تکرار کردند و معتقد بودند صحبت‌های سرمربی پیشین این تیم صحت داشته است.

در همین رابطه رضا پرکاس در گفتگو با ایلنا به بررسی آخرین وضعیت صنعت نفت آبادان پرداخت و ترجیح داد واکنش مختصری به ماجرای خیانت بازیکنان داشته باشد:

*بازی صنعت نفت و تراکتور را مشاهده کردید؟ هواداران بابت این شکست خیلی انتقاد داشتند. بعضی حتی واژه خیانت را به کار بردند.

  اکثر لیگ‌هایی را که در آن کار کردم  از جمله لیگ برتر ایران دنبال می‌کنم. چرا که به عنوان یک مربی همواره احتمال بازگشتم به لیگ این کشورها وجود دارد و باید وضعیت تیم‌ها و بازیکنان را دنبال کنم. در این میان با توجه به اینکه اهل جنوب کشور هستم نتایج صنعت نفت برایم اهمیت زیادی دارد. در واقع نفت برایم جایگاه ویژه‌ای دارد و خاطرات زیادی از آن دارم. خودم به عنوان سرمربی در این تیم کار کردم در بنابراین با وسواس و دقت زیادی مسائل مربوط به آن را دنبال می‌کنم. قبلاً حرف‌هایم را درباره تابو نبودن بازیکنان گفتم(از اینجا بخوانید.)

*تحلیل فنی شما از بازی چه بود؟

تقابل با تراکتور برای صنعت نفت اهمیت زیادی داشت. به این دلیل که دو تیمی که در جدول امتیاز نزدیکی به این تیم در انتهای جدول دارند بازی‌هایشان را واگذار کرده بودند. کسب 3 امتیاز یا حداقل یک امتیاز می‌توانست شروعی باشد برای جدا شدن از انتهای جدول. صنعت نفت می توانیم بگویم 15 دقیقه خوب بازی کرد. آن هم شاید هیجانی بود یا شکست 3 بر صفر خانگی، به بازیکنان تلنگر ایجاد کرد. البته تعویض‌ها هم در این روند بی‌تاثیر نبود. به نظرم بازی رفت صنعت نفت  و تراکتور به مراتب فنی‌تر و پرقدرت‌تر بود.

*چرا معقتدید بازی رفت تیم با قدرت‌تر ظاهر شد؟

در بازی رفت تا دقیقه 93، صنعت نفت سوار بر بازی بود و چند موقعیت گل داشت و خیلی تراکتور را اذیت کرد . در صورتی که در آبادان این موضوع برعکس بود. در نیمه اول مهمان می توانست بیش از 2 گل به صنعت نفت بزند. به هر حال بازی بود که فراز و نشیب زیاد داشت. در یک مقطع کادرفنی نفت با تعویض‌هایی که داشت توانست بازی را روانتر کند ولی متاسفم که سه امتیاز حساسی را در بازی خانگی از دست داد.

 *نتایج این فصل صنعت نفت به کجا ختم خواهد شد و آیا می‌تواند در لیگ برتر بماند؟

کار سختی دارد اما پتانسیل خوبی دارد. هنوز 9 بازی و 27 امتیاز باقیمانده. اگر چه همه تیمها تلاش می کنند اما به نظرم صنعت نفت با توجه به بازیهایی که در پیش دارد نسبت به دو بازی دو تیم نفت مسجد سلیمان و مس کرمان. بازیهایش طوری است که باید با توانایی و پتانسیل و کیفیتی که بازیکنان صنعت نفت دارند می‌توانند نتایج دلخواه را بگیرند به شرطی که کار را به هفته‌های آخر نگذارند. مخصوصا مس کرمان در سه و چهار بازی آخر بسیار حساب شده تر بازی خواهند کرد. اگر این اختلاف ادامه داشته باشد خیلی سخت است که در 3 بازی آخر اختلاف 6 امتیاز را کم کرد. این بازی بسیار حائز اهمیت. از طرفی صنعت نفت باید امتیاز جمع کند و از لغزش مس کرمان استفاده کند. به هر جهت آنها هم تلاش می کنند و آنها هم بازیکنان جدیدی گرفتند ولی در مجموع صنعت نفت این کیفیت را دارد به شرطی که بتوانند بهتر مناسب‌تر از داشت های خود استفاده کنند.

*صنعت نفت در نیم فصل دوم بازیکن خارجی جذب کرد، شاهد تغییرات کادرفنی هم بودیم. اما نتایج به دلخواه این تیم پیش نرفت.

قیاس نیم فصل اول عمده تفاوتی که به وضوح توضیح بدهم  بنا به یکسری موارد و دلایل خواسته یا ناخواسته و موانعی که به وجود آمدند نتوانستیم بازیکن خارجی جذب کنیم. در شرایطی که در نیم فصل دوم به خواست سرمربی و تلاش مدیریت تمام بازیکنان خارجی مورد نظر سرمربی جذب شدند. همچنین بازیکنان مصدوم داخلی برگشتند و در اختیار تیم هستند. 

*در این شرایط ارزی، بازیکن خارجی که بازی نمی‌کنند چه کمکی به این تیم میتوانند انجام بدهند؟

به هر جهت باید جذب بازیکن در نیم فصل خیلی دقیق و حساب شده انجام بگیرد. بازیکنی که در نیم فصل به عنوان بازیکن تقویتی به شما اضافه می شود، باید بتواند کمک کند. مثلا در ابتدای فصل سینا مریدی که بنده جذب کرده بودم وقتی از تیم رفت فردای همان روز در ترکیب فولاد مقابل پرسپولیس قرار گرفت. او در بازی‌های فولاد خوزستان حتی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان یک مهره ثابت است. با این توضیحات وقتی در نفت آبادان بازیکن خارجی جذب می‌شود باید در ترکیب اصلی قرار بگیرند. حتما مورد احتیاج بوده که جذب شده و عدم استفاده از آن را کادر فنی باید بگوید. چرا که کادرفنی دائما کنار تیم است و ما از طریق تلویزیون و رسانه‌ها اوضاع تیم را مشاهده و مطالعه می‌کنیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا