ورزش

پس از یازده سال: کاستیلز از زیر سایه کورتوا خارج شد

کوئن کاستیلز پس از 11 سال نفس راحتی می‌کشد و می‌‌تواند دروازه‌بان اول تیم ملی بلژیک باشد.

به گزارش “ورزش سه”، کوئن کاستیلز در زمانی که فکرش را هم نمی‌کرد قرار است یک تجربه بزرگ داشته باشد. دروازه‌بان بلژیکی که قرار است از فصل آینده در سطح اول لیگ فوتبال عربستان بازی کند، به نوعی شانس بالاخره در خانه‌اش را زده است.

چه به دلیل تصمیم فنی، چه به دلیل شرایط بدنی و چه به دلیل رابطه بدی که شایعه شده بین تدسکو و تیبو کورتوا وجود دارد، واقعیت این است که کاستیلز دوشنبه این هفته دروازه‌بان اصلی بلژیک در جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

او در همین باره در نشست خبری گفته بود: “من از مقایسه خودم با او نمی‌ترسم. من تیبو نیستم، کوئن هستم. قرار نیست کار متفاوتی انجام دهم، مثل همیشه آماده می‌شوم.  معمولاً برای من کارساز بوده است.”

امکان ندارد کاستیلز 11 سالی را که زیر سایه دروازه‌بان رئال مادرید بوده را به خاطر نیاورد. او برای اولین بار در سال 2013 به تیم ملی بلژیک دعوت شد، زمانی که کورتوا جوان دروازه‌بان اول بود.

هفت سال و سی و شش روز طول کشید تا او بتواند یک بازی رسمی برای تیم ملی بلژیک انجام دهد. مشکل کاستیلز این بود که وقتی کورتوا هم بازی نمی‌کرد، مینیوله درون دروازه حضور داشت. از آن زمان، او فقط 10 بازی برای کشورش انجام داده است!

حتی در زمان مربیگری تدسکو، که از سال 2023 هدایت بلژیک را برعهده دارد، جایگاه او ثابت نبوده است: او تنها 6 بازی از 14 بازی ممکن را انجام داده اما اکنون زمان اوست.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا