ورزش

پیروزی قاطع محمدیان در دور نخست جام یاشاردوغو

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مبارزه نخست خود در جام یاشاردوغو برابر حریف ازبک به برد قاطع دست یافت.

به گزارش ایسنا، در جریان نخستین روز از رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در استانبول ترکیه که از سری رقابتهای رنکینگ دار اتحادیه جهانی حساب می‌شود، محمد حسین محمدیان نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در دور نخست مقابل محمدرسول رحیم اف از ازبکستان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف مامد ابراگیموف از قزاقستان می رود و در صورت برتری در نیمه نهایی مقابل برنده کشتی گیران گرجستان و ترکیه به روی تشک می رود.

جبرییلوف و موسائف از روسیه و کالین مور از آمریکا نیز از دیگر مدعیان این وزن هستند.

در روز نخست این رقابت ها، کشتی گیران در اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به میدان می روند. ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نماینده ای ندارد.

اما مراسم قرعه کشی سایر اوزان این رقابت ها نیز برگزار شد و آزادکاران ایران در ۸ وزن باقیمانده به شرح زیر رقبای خود را شناختند:

(مسابقات این اوزان فردا برگزار می‌شود.)

در وزن ۵۷ کیلوگرم، سید علی عظیمی در مبارزه نخست به مصاف بکا بوجیاشویلی از گرجستان می رود و در صورت برتری در یک چهارم نهایی مقابل یکی از کشتی گیران قزاقستان، اسلواکی یا مغولستان به میدان خواهد رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد باقر یخکشی و سعید انوری پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یکدیگر به میدان می روند. برنده این مبارزه در دور یک چهارم نهایی برابر سلیمان آتلی دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ترکیه یا کشتی گیران قزاقستان و گرجستان به میدان می رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی و رحمان رحیم پور در دور نخست به مصاف یکدیگر می روند و برنده آن ها در یک هشتم نهایی مقابل شامیل ممدوف از روسیه به میدان خواهد رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست، مقابل صلاح الدین کلیچ سالیان از ترکیه به روی تشک می رود و در صورت برتری در دومین مبارزه مقابل یکی از ‌کشتی گیران ترکیه، آذربایجان یا گرجستان به میدان می رود.

علی اکبر فضلی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز پس از استراحت در دور نخست، مقابل جردن اولیور از آمریکا به روی تشک خواهد رفت. فضلی در صورت برتری در یک‌چهارم نهایی به مصاف جیمز گرین دارنده مدال های نقره و برنز جهان از آمریکا یا کشتی گیران هند و مغولستان خواهد رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در دور نخست مقابل عبدالله عبدالکریم از کویت کشتی می گرد و در دور دوم به مصاف نورکوژا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۹ از قزاقستان کشتی می گیرد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی پس از استراحت در دور نخست، مقابل برنده مبارزه آلکما از فرانسه و دولت یرگش از قزاقستان کشتی می گیرد. جردن باروز چهره شاخص کشتی جهان از آمریکا در سمت دیگر جدول این وزن قرار دارد و احتمال رویارویی او و سوادکوهی تا قبل از فینال وجود ندارد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، علی منصوری در دور نخست مقابل احمت کیس از ترکیه کشتی می گیرد و در صورت برتری مقابل ساندیپ مان از هند به روی تشک می رود.

مجتبی اصغری دیگر نماینده ایران در این وزن پس از استراحت در دور نخست، مقابل بیامباسورن از مغولستان کشتی می گیرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، احمد بذری در دور نخست مقابل چینیبکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد و در صورت برتری مقابل برنده دیپاک پونیا از هند و شامیل ذوبیروف از آذربایجان مبارزه می کند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا