ورزش

پیشنهاد عجیب رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال

بازیکن به تیم امید بدهید و امتیاز بگیرید؛

غلامرضا جباری رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برای اینکه تیم‌ها را ترغیب کند که به تیم امید بازیکن بدهند پیشنهادی عجیب ارائه کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، اردوی تیم امید ایران زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا در شرایطی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی تشکیل شد که ابتلای برخی بازیکنان دعوت شده به اردو سبب شد تا کادر فنی شرایط خوبی برای زیر نظر گرفتن تمرینات نداشته باشد و روز گذشته نیز شاگردان مهدی مهدوی‌کیا در یک دیدار تدارکاتی مقابل پرسپولیس شکست خوردند.
پس از پایان این مسابقه بود که مهدوی‌کیا در گفتگو با خبرنگاران گلایه‌های تندی را نسبت به شرایط تیم امید مطرح کرد و از با ادامه وضعیت موجود از حضور در بازی‌های آسیایی انصراف داد.
علاوه بر مشکلاتی که در بالا به آنها پرداخته شد مشکل بزرگ دیگر تیم امید ایران عدم همکاری برخی باشگاه‌های لیگ برتری و در اختیار نداشتن بازیکنانی نظیر یاسین سلمانی و امیرعلی صادقی بوده است که حالا غلامرضا جباری برای این مشکل راهکار عجیبی را در گفتگویی با ایسنا ارائه داده است.
جباری که رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال است با اشاره اینکه رویکرد تنبیهی باید جای خودش را به رویکرد تنبیهی بدهد، عنوان کرده است:« ما باید راه حل‌ها را پیدا کنیم. کرونا که دست من و شما نیست. مصدومیت هم همینطور است. عدم همکاری باشگاه‌ها مشکلی است که باید یک راهکار برای آن پیدا کنیم. ما می‌گوییم باید باشگاه را تشویق کرد. مثلا اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داد و در بازی باشگاهی خود شکست خورد، یک امتیاز به این تیم بدهند!».
او در ادامه و در واکنش به این سوال که این طرح غیرممکن است ودر جایی اجرا نشده است نیز بار دیگر بر راهکار خود تاکید کرده و اینطور توضیح داده است:« اگر باشگاه‌ها را جمع کنیم و مصوبه داشته باشیم، امکان پذیر است. به هر حال تیم ملی را می‌خواهید یا نه. کسی نیست بگوید نمی‌خواهیم. اگر بگوید تیم ملی را نمی‌خواهیم، پس با ایران عناد دارد. همه قبول می‌کنیم که منافع ملی مهم است. در طول ۳۰ هفته بازی‌های لیگ، سه، چهار هفته درگیر هستند. اگر کسی بازی خود را برد، که برده است اما اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داده بود، به ازای هر بازیکن نیم یا یک امتیاز بدهیم. به این شکل همه تشویق می‌شوند. امتیازی که از این طریق اهدا می‌شود در جدول تاثیرگذار نیست اما باعث تشویق تیم‌ها می‌شود. ما تنبیهی گذاشتیم که اگر دو بازیکن را به تیم ملی ندهی جریمه می‌شوی اما تیمی مانند سپاهان از چهار ملی پوش خود دو بازیکن غیر اصلی خود را داده است.»

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا