ورزش

پیش بازی لهستان – هلند؛ تیمِ کومان وارد می‌شود!

پیش بازی لهستان – هلند؛ تیمِ کومان وارد می‌شود!


لهستان در 12 دیدار دوستانه و مقدماتی تاریخش تا به‌ حال، حسرت پیروزی مقابل هلند را با خود به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، در پایان روز دوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا 2024، تیم‌های آلمان و اسپانیا نامشان را در قامت یک مدعی در جدول مسابقات به ثبت رساندند و ایتالیا به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی، اگرچه سبک بازی خودش را به آلبانی تحمیل کرد اما نشان داد در فاز تدافعی، متزلزل ظاهر شده است. امروز هلند و انگلیس به‌عنوان 2 مدعی دیگر در نخستین گام مقابل رقبایشان آزموده خواهند شد و در نخستین بازی روز، هلند به مصاف لهستان خواهد رفت.

جام ملت‌های اروپا

دور نخست مرحله گروهی

گروه چهارم

لهستانهلند

یکشنبه 27 خرداد

ساعت 16:30 به وقت تهران

استادیوم فولکس‌پارک اشتادیون هامبورگ

داور: آرتور دیاس (پرتغال)

لاله‌های نارنجی از تورنمنت اروپایی به میزبانی آلمان خاطراتی خوش دارند. رونالدو کومان، سرمربی تیم ملی هلند سال 1988 در قامت بازیکن جام قهرمانی مسابقات را به میزبانی آلمان بالای سر برد و این تنها افتخار تاریخ فوتبال هلند تا به امروز بوده است.

غیبت  لواندوفسکی

رونالدو کومان در کنار دیدیه دشان، تنها سرمربیان حاضر در این تورنمنت هستند که پیش از این به‌عنوان بازیکن قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرده‌اند و تیم‌های هر 2 سرمربی نامشان به‌عنوان مدعیان اصلی فتح رقابت‌ها مطرح می‌شود. از طرف مقابل اما میخال پروبیرژ به‌عنوان سرمربی لهستان، بدون سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان کشورش، برای صعود لهستان باید با اتریش و فرانسه نیز مصاف کند.

اگر گروه دوم مسابقات را گروه مرگ به حساب آوریم، بدون شک گروه چهارم هم از جذابیت‌های خاص خود برخوردار است. برای دیدار امروز 2 تیم هلند و لهستان، لواندوفسکی به خاطر مصدومیت فرصت حضور در میدان ندارد و این بدترین خبر برای تیمی است که از مسیر پلی‌آف به مسابقات رسیده.

پنجمین حضور متوالی در تاریخ یورو

تیم ملی لهستان در تاریخش، 5 بار سابقه حضور در جام ملت‌های اروپا را داشته و درحالی که نخستین بار سال 2008 جواز حضور در مسابقات را به چنگ آورد، لواندوفسکی را از یورو 2012 تاکنون همواره به ترکیب دیده و این مهاجم اکنون 35 ساله، بهترین گلزن این کشور در تاریخ یورو بوده و 5 از 11 گل لهستان در این مسابقات را به ثمر رسانده.

لواندوفسکی در دوره گذشته مسابقات، اگرچه 3 بار گلزنی را تجربه کرد اما تیمش در قعر جدول گروه پایین‌تر از اسلواکی و سوئد قرار گرفت. در تاریخ جام ملت‌های اروپا، 7 مسابقه از 14 مصاف لهستان با حریفان با نتیجه تساوی به اتمام رسیده و این بیشترین میزان تساوی (50 درصد) در میان تیم‌هایی است که  بیشتر از یک دوره در مسابقات حاضر بوده‌اند.

تساوی ممنوع!

عقاب‌ها برای تجربه دومین صعود تاریخ از دور گروهی، چندان امیدی نخواهند داشت. هیچ یک از 12 بازی اخیر تیم ملی هلند در تاریخ این مسابقات، با نتیجه تساوی به اتمام نرسیده‌ و لاله‌های نارنجی در این میان 6 پیروزی و 6 شکست تجربه کرده‌اند.

آخرین بازی منجر به تساوی تیم ملی هلند در تاریخ یورو به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2004 بازمی‌گردد. این تیم موفق شد پس از تساوی بدون گل، سوئد را در ضربات پنالتی از دور مسابقات کنار زده و به نیمه‌نهایی صعود کند.

هلند، بهترین تیم گلزن در تاریخ مسابقات

تیمِ کومان در نهایتِ انگیزه پا به این مسابقات گذاشته و روی کاغذ، درحالی که برای صدرنشینی با فرانسه رقابت خواهد کرد از میان تیم‌های حاضر در تورنمنت بهترین عملکرد از نظر نرخ گلزنی در تاریخ مسابقات جام ملت‌های اروپا را داشته. لاله‌های نارنجی در مجموع 39 دیدارشان در تاریخ این تورنمنت، 65 گل به ثمر رسانده‌اند و نرخ گلزنی 1.67 به ازای هر دیدار، منحصر به این تیم است.

هلند در این دوره مسابقات از عطشِ قابل‌توجهی در فاز تهاجمی برخوردار خواهد بود و دنزل دومفرایز در جریان دیدارهای دور مقدماتی به ازای هر 101 دقیقه پاس گل ارسال کرد و تنها برونو فرناندس را در جدول برترین گل‌سازهای مسابقات با 7 گل بالاتر از خود (5) می‌دید.

رویای پنجمین نیمه‌نهایی

ایان متسن با دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و در فاز تدافعی، لاله‌های نارنجی از استحکام قابل توجهی برخوردار هستند. جایی که جلوتر از بارت فربروخن، رونالدو کومان برای به میدان فرستادن بازیکن در کنار ویرجیل فن‌دایک می‌تواند از ناتان آکه، میکی فن‌دفن، ماتیاس دلیخت و استفان دی‌فرای استفاده کند.

با تکیه بر همین سرمایه بازیکن، هلند امیدوار است بهترین خط دفاعی تورنمنت را به نام خود زده و برای نخستین بار پس از 20 سال، به جمع 4 تیم برتر مسابقات برسد. هلند پس از آلمان (6)، رکورددار حضور در نیمه‌نهایی است. این تیم 4 بار به جمع 4 تیم برتر مسابقات رسیده اما تنها سال 1988 مسیرش را تا فینال و سپس قهرمانی ادامه داده است.

36 سال پس از فتح جام در آلمان

هلندِ رونالدو کومان با کسب 5 پیروزی قاطع از 6 دیدار اخیرش وارد تورنمنت شده و لهستانی‌ها اگرچه روند شکست‌ناپذیری در بازی‌های اخیرشان داشته‌اند اما برای حفظ رکورد در نخستین بازی یورو 2024، ماموریت بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت.

این نخستین مصاف تاریخ لهستان و هلند در تورنمنت‌های معتبر خواهد بود اما 2 تیم در دیدارهای دوستانه و مقدماتی پیش از این 12 بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که لهستان تابه‌حال حسرت پیروزی مقابل هلند را با خود به همراه داشته است. ممکن است امروز لهستان به هجدهمین حریف مغلوب هلند در تاریخ یورو تبدیل شود. تنها آلمان (19) بیش از هلند سابقه برتری مقابل حریفان متفاوت را در تاریخ این تورنمنت داشته است.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا