ورزش

چراغ سبز یوفا: روس‌ها بی سر و صدا برمی‌گردند

یوفا به تیم‌های زیر 17 سال روسیه اجازه داد در رقابت‌های اروپایی شرکت کنند. این در حالی است که پیش از این کلیه تیم‌های فوتبال روسیه از اروپا حذف شده بودند.

به گزارش “ورزش سه”، از زمان آغاز جنگ اوکراین، کلیه تیم‌های فوتبال روس، در سطح ملی و باشگاهی، توسط یوفا از شرکت در رقابت‌های اروپایی منع شده بودند. به این ترتیب از فوریه 2022 تا امروز هیچ تیمی از روسیه در تورنمنت‌های یوفا شرکت نکرده است.

اما یوفا ظاهرا قصد دارد به تدریج این محدودیت‌های روسیه را کاهش دهد. در تصمیم امروز یوفا اعلام شد که تیم‌های زیر 17 سال روسیه از این فصل می‌توانند در رقابت‌های اروپایی شرکت کنند. البته یوفا می‌گوید علت تصمیمش این است که کودکان نباید به خاطر اقدامات بزرگترها مجازات شوند. الکساندر چفرین، رئیس یوفا، می‌گوید این نهاد قصد ندارد محرومیت‌های دیگر فوتبال روسیه را لغو کند.

در بیانیه یوفا چنین آمده است: “ناراحت‌کننده است که به دلیل یک بحران ادامه‌دار نسلی از کودکان و نوجوانان از حق‌شان برای رقابت در فوتبال بین‌المللی محروم شده‌اند. کمیته اجرایی یوفا به همین علت تصمیم گرفت تیم‌های روس متشکل از بازیکنان کودک و نوجوان از این فصل اجازه حضور در تورنمنت‌های اروپایی را داشته باشند”.

1931325

مسابقات تیم‌های زیر 17سال روسیه به این شرط در اروپا برگزار می‌شود که آنها با پرچم یوفا و نه پرچم روسیه در رقابت‌های حضور داشته باشند. از این گذشته هیچ مسابقه‌ای توسط یوفا در خاک روسیه برگزار نخواهد شد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا