ورزش

چهار خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات

معادلات پیچیده، حل می‌شوند؛

باشگاه پرسپولیس خود را آماده چهار خرید از سهمیه بزرگسالان می‌کند.

به گزارش “ورزش سه”، لیگ بیست و سوم با قهرمانی دوباره پرسپولیس به پایان رسید تا رضا درویش دومین جام قهرمانی را به دفتر خود ببرد و ویترین افتخارات این تیم در سالهای گذشته را پُر تر از همیشه کند. حالا با عبور از سرمستی قهرمانی و مواجهه با جدایی سرمربی، پرسپولیس در حالی وارد نقل و انتقالات می‌شوند که مدیران این باشگاه سه ماموریت مهم را برای خود ترسیم کرده‌اند.

پرسپولیس در اولین گام به دنبال انتخاب سریع سرمربی خارجی است اما در عین حال به صورت موازی، جابجایی بازیکنان را هم دنبال می‌کند تا از رقبای خود که به زعم مسئولان این باشگاه تا دندان مسلح هستند و برای گرفتن قهرمانی از پرسپولیس هم‌قسم خواهند شد، عقب نیفتند.

اما پرسپولیس با دو چالش جدی در پنجره تابستانی مواجه است که ماموریت سوم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. ماموریت سوم مدیران این باشگاه جفت و جور کردن اسکواد این تیم است اما برای حل این چالش با دو موضوع مواجه هستند، یکی سقف بودجه و دیگری محدودیت تعدادی در لیست بزرگسالان.

اگرچه سازمان لیگ به پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها اعلام کرده که لیست بزرگسالان 20 نفره خواهد شد اما پرسپولیس از همین حالا 21 بازیکن بزرگسال در فهرست خود دارد. بنابراین سرخپوشان برای آنکه خریدهای خود را نهایی کنند، ملزم به تهیه لیست خروجی مناسب هستند.

چهار خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات

* وحدت حنانوف اولین بازیکن خروجی پرسپولیس خواهد بود و سرخپوشان پایتخت خود را آماده وداع با این مدافع تاجیکستانی می‌کنند. با جدایی وحدت، لیست بزرگسالان پرسپولیس 20 نفره می‌شود و یک سهمیه بازیکن خارجی نیز آزاد خواهد بود.

* احمد گوهری و مهدی عبدی دو بازیکنی هستند که با پایان قرارداد قرضی در آلومینیوم و تراکتور به پرسپولیس بازخواهند گشت اما به نظر می‌رسد پرسپولیس قصد ندارد این دو بازیکن را به خدمت بگیرد و احتمالا گوهری در آلومینیوم خواهد ماند و عبدی هم به تیم دیگری خواهد رفت که در این صورت لیست پرسپولیس 18 نفره می‌شود.

* اما از بین بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده، احتمال کنار گذاشتن 2+1 بازیکن وجود دارد. فرشاد فرجی، علی نعمتی و وحید امیری سه بازیکنی هستند که زمزمه جدایی آنها به گوش می‌رسد و حداقل یک و احتمالا دو بازیکن از این جمع کنار گذاشته خواهند شد.

* البته در سالهای گذشته معادلات نقل و انتقالات همیشه به شکلی بوده که احتمال جدایی بازیکنان تحت قرارداد نیز وجود داشته است. سعید صادقی که دچار مصدومیت شده، عیسی آل کثیر پا به سن گذاشته و مسعود ریگی از دیگر بازیکنانی هستند که احتمال دارد در طول پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را ترک کنند.

* همچنین پرسپولیس برای تمدید قرارداد مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر با آنها مذاکره خواهد کرد اما به هر حال در اتاق فکر درویش، این سه نفر و به خصوص مهدی ترابی، بازیکنانی هستند که برای فصل جدید روی آنها حساب باز شده است.

* در این بین یک نکته هم وجود دارد. محمد عمری و میلاد سرلک به دنبال دریافت کسری خدمت هستند که البته هنوز به نتیجه نرسیده اما در صورت وقوع، لیست خروجی پرسپولیس را طولانی‌تر خواهد کرد.

به هر حال با انجام این معادلات، پرسپولیس پنج جای خالی در فهرست بزرگسالان خواهد داشت. البته پیش فرض این عدد، اعمال وعده سازمان لیگ در خصوص افزایش لیست بزرگسالان است. در این صورت پرسپولیس ابتدا مرتضی پورعلی‌گنجی را به لیست خود اضافه می‌کند و سپس با انجام چهار خرید تابستانی، لیست پرستاره خود را روانه فصل بیست و چهارم فوتبال ایران می‌کند.

به نظر می‌رسد پرسپولیس در خط حمله به دنبال خرید دو مهاجم به جای شهاب زاهدی و مهدی عبدی خواهد بود و در جناح راست نیز یک (یا شاید دو) بازیکن را به خدمت خواهد گرفت. این در حالی است که پرسپولیس برای پست هافبک مرکزی و دفاعی هم با جای خالی مواجه شده و احتمالا یک خرید دیگر پرسپولیس در این بخش خواهد بود.

به این ترتیب خرید حداقل چهار بازیکن در خط حمله، سمت راست و پست هافبک از الزامات نقل و انتقالات پرسپولیس است و اسامی نیز تا حدی مشخص شده‌اند اما معادلات نقل و انتقالات می‌تواند پرسپولیس را به سمت دیگری هم ببرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا