ورزش

چه سقوط دردناکی: آدیوس پسر طلایی رئال

غروب تدریجی ایسکو

ایسکو، ستاره نزول کرده سابق رئال، سفره دلش را برای مارکا باز کرد. بازیکنی که پنج سال بسیار درخشان داشت و حالا در 31 سالگی هیچ باشگاه بزرگی او را نمی‌خواهد.

به گزارش “ورزش سه”، اواخر پاییز سال گذشته بود که اعلام شد ایسکو، ستاره سابق رئال، پس از 135 روز پیش با باشگاه سویا فسخ کرده است. او یکی از خریدهای بزرگ سویا در تابستان بود و زیر نظر جولن لوپتگی قصد اعاده حیثیت داشت. ایسکو در دو سال آخرش در رئال به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده بود و نشانی از روزهای خوب خود نداشت ولی امیدوار بود در سویا به فرم خوب گذشته برگردد اما او در سویا نیز به جایی نرسید و همچنان پس از گذشت ماه‌ها بدون تیم است.

945503

برای ایسکو همه چیز خیلی خوب شروع شد او پس از ورود به سانتیاگو برنابئو با مبلغ 30 میلیون یورو در تابستان 2013، به سرعت توسط هواداران رئال مادرید به دلیل کیفیت و سبک بازی خود مورد استقبال قرار گرفت.

او در 21 سالگی، اولین خرید کارلو آنچلوتی به عنوان مربی رئال بود، اما هم او و هم زین الدین زیدان که در ژانویه 2016 جایگزین رافائل بنیتس شد، با حضور مثلث BBC هافبک‌هایی چون کروس، مودریچ و کاسمیرو، به سختی می‌توانستند او را در ترکیب اصلی قرار دهند.

996538

ایسکو ولی همیشه سعی می‌کرد قدرت و شخصیت خودش را نشان داد تا لبه لطف استعداد خلاقانه خدادادی‌اش، برای تیم مفید کار کند. او در پنج فصل اول حضورش در رئال، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در فینال سال‌های 2017 و 2018 برابر یوونتوس و لیورپول در ترکیب ثابت نیز بود.

1193146

سال 2017 و زمانی که ایسکو 25 ساله شد، اوج دوران حرفه‌ای او در رئال مادرید بود. او تا ژانویه 2018 در تمام رقابت‌ها  گل به ثمر رساند که بیش از هر هافبک دیگری در لالیگا بود اما آن سال نیز تردیدهای زیادی را در مورد آینده او ایجاد کرد. ایسکو با رئال به توافق نرسیده بود و شایعات انتقالش به بارسا ترس را به جان هواداران رئال انداخته بود.

 لیورپول و سیتی نیز او را می‌خواستند اما او سرانجام با بند فسخ 700 میلیون یورویی قراردادش را تا 2022 تمدید کرد. پسر طلایی مالاگا در اوج بود و در راه قهرمانی رئال در لالیگا یک گل بسیار حیاتی به خیخون در دقیقه پایانی زد. کسی تصور نمی‌کرد که ایسکو قرار است یک سال بعد وارد چرخه‌ای شود که به پایان فوتبالش منجر خواهد شد.

1193125

به نظر می‌رسد با رفتن زیدان و آمدن جولن لوپتگی در تابستان 2018 که مربی ایسکو در تیم زیر 21 سال اسپانیا و بعداً تیم ملی بزرگسالان، هم بود، ایسکو  توانست در رئال به ترکیب ثابت برسد. ایسکو درخشان بود ولی یک چیزی کم داشت و آن هم حضور در یازده‌تای ابتدایی رئال بود. اما لوپتگی تنها پس از 14 بازی برکنار شد و با آمدن سانتیاگو سولاری، ایسکو وارد یک کابوس تمام نشدنی شد.

سولاری معتقد بود که با دادن فرصت به وینیسیوس جونیور 18 ساله و فدریکو والورده، که در آن زمان 20 سال داشت، رئال بهتر کار خواهد کرد و به این ترتیب بود که ایسکو به نیمکت میخ شد.

1727181

ایسکو به وضوح از این رفتار ناراحت بود و علناً پس از شکست 3-0 مقابل ایبار در ماه نوامبر از دست دادن سولاری خودداری کرد. او همچنین در توییتر نیز علنا به ایده ‌های سولاری تاخت.

1371235

انقلاب سولاری تنها چهار ماه طول کشید تا اینکه او اخراج شد. زیدان برای دومین دوره مربیگری خود در ماه مارس بازگشت و بلافاصله ایسکو و مدافع کناری مارسلو را به نفع خود بازگرداند. با این حال زمان ثابت کرد که تصمیم سولاری درست بود.

1714007

سال به سال ایسکو بیشتر و بیشتر از تیم اصلی دور شد. زمانی که او به اواخر دهه 20 زندگی خود رسید، به نظر نمی‌رسید که بتواند با نیازهای تاکتیکی مربیانش وفق پیدا کند. ایسکو نه با زیدان و نه بعدا با کارلو آنچلوتی نتوانست به روزهای اوجش برگردد و در این بین ازدواج او با یک هنرپیشه معروف اسپانیایی نیز مزید بر علت شد تا افت او بیشتر شود. بسیاری از هواداران رئال همین ازدواج و به حاشیه رفتن زندگی او را دلیل اصلی سقوط ایسکو می‌دانند.

1546347

 بهترین بازیکن جوان اروپا در سال 2013 برای نجات فوتبالش راهی سویا شد ولی پس از چند ماه و بعد از دست به یقه شدن با مونچی (مدیر ورزشی سویا) قراردادش را فسخ کرد. 

1727383

ایسکو 31 سال بیشتر ندارد اما هیچ تیم درجه یکی در دنیا او را نمی‌خواهد. سقوط آزاد ستاره‌ای که زمانی بارسا برای خارج کردن او از رئال حاضر به انجام هر کاری بود و احتمالا به زودی او را در یک تیم متوسط و درجه دو خواهیم دید. آدیوس پسر طلایی اندلوس.

رضا سیف

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا