ورزش

کابوس رونالدو در تعقیب رئال مادرید

با جدایی کریم بنزما

شواهد نشان می دهند که اگر رئال نتواند ستاره‌ای بزرگ را جانشین کریم بنزما کند، شرایطی مشابه آنچه پس از جدایی رونالدو رخ داد را تجربه خواهد کرد.

به گزارش “ورزش سه”، رئال مادرید ماه گذشته کریم بنزما را از دست داد. ستاره فرانسوی 13 سال برای رئال بازی کرد و با زدن 354 گل تبدیل به دومین گلزن برتر رئال پس از رونالدو شد. او رفته و حالا باید دید رئال چگونه در غیاب بنزما کار خواهد کرد. در تاریخ رئال مهاجمان بزرگ و ارزشمند دیگری هم این تیم را ترک کرده اند و باشگاه در برخی موارد، به وضوح غیبتشان را حس کرده بود. باید دید رئال چگونه با غیبت کریم کنار خواهد آمد. فعلا که باشگاه بازیکنی بزرگ به جای کریم جذب نکرده و تردیدها بیشتر شده اند.

1884915

جدایی رونالدو در سال 2018

کریستیانو رونالدو در تابستان 2018 رئال را پس از 9 فصل ترک کرد. او 451 گل در 438 بازی برای رئال زد و رکورد بیشترین گل زده در تاریخ باشگاه را دارد. اولین فصل بدون رونالدو فاجعه بود. رئال فقط جام باشگاه های جهان را فتح کرد و شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان، لالیگا و کوپا دل ری را در ماه مارس از دست داد. در آن فصل رئال کار را با جولن لوپتگی شروع کرد، با سانتی سولاری ادامه داد و با زیدان به پایان رساند. قرار بود گرت بیل جای خالی رونالدو را پر کند ولی او 14 گل زد و این بنزما بود که با 30 گل بهترین گلزن رئال شد.

1724168

جدایی رائول در سال 2010

رائول وقتی رئال را ترک کرد، رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه را در اختیار خودش داشت. در فصل 10-2009 او فقط هفت گل زد ولی رئال مادرید در آن مقطع با داشتن رونالدو و بنزما مشکل گلزنی نداشت. در اولین فصل بدون رائول، رئال برنده کوپا دل ری شد و کریستیانو رونالدو توانست 53 گل در 54 بازی بزند.

1508793

جدایی آلفردو دی‌استفانو

دی‌استفانو رئال را در سال 1964 ترک کرد در حالی که توانسته بود در دوران حضورش برای رئال، 308 گل در 396 بازی بزند و کمک کند رئال برنده هشت لالیگا و پنج جام باشگاه های اروپا شود. در اولین فصل بعد از دی‌استفانو، رئال قهرمان لالیگا شد ولی در جام باشگاه های اروپا با شکست از بنفیکا ناکام ماند. بهترین گلزن رئال در آن فصل نیز گروسو با 23 گل در 37 بازی بود.

1893823

جدایی هوگو سانچس

در 2 آوریل 1991، هوگو سانچز اعلام کرد که در پایان فصل رئال مادرید را ترک خواهد کرد. او از سال 1985 توانسته بود 208 گل برای رئال بزند و پنج بار آقای گل لالیگا شود. رئال پس از هوگو سانچس برای جذب زامورانو از سویا اقدام کرد. درخشش این بازیکن شیلیایی فوری بود: 37 گل در 45 بازی، بهترین آمار او در چهار فصل حضورش در مادرید. با هدایت بنیتو فلورو، رئال قهرمان جام حذفی شد ولی لالیگا را از دست داد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا