ورزش

کاراته کاران جوان قم به دنبال احیای دوران طلایی و جهانی قم

ایسنا/قم رئیس هیئت کاراته قم گفت: استان قم از سال‌های دور همیشه در بدنه تیم ملی بازیکن و مربی داشته است و هم اکنون نیز بعد از سال ها افتخار آفرینی مربیان و قهرمانان استان قم در بدنه تیم حضور دارند.

مهدی بیرانوند، رئیس هیئت کاراته قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هیئت کاراته استان قم دو هزار ۴۱۵ تن (۹۱۰ بانوان در بخش بانوان و ۱۵۰۵ تن در بخش بانوان) ورزشکار ثبت شده دارد همچنین ۱۰۵ مربی در بخش آقایان و ۵۳ مربی در بخش بانوان فعال هستند.

وی با بیان اینکه داوران فعال استان در بخش بانوان ۵۰ تن هستند، افزود: در سال جاری محدثه اخویان به عنوان اولین بانوی تاریخ کاراته قم در کلینیک داوری آسیا در قزاقستان شرکت کرد و موفق به اخذ درجه داوری آسیا شد.

وی ادامه داد: هئیت کاراته قم در بخش آقایان ۷۳ داور فعال دارد که هشت نفر آنان داور آسیایی هستند. همچنین ابوالقاسم پایدار نیز در سال جاری موفق به کسب درجه داور جهانی شد.

رئیس هیئت کاراته قم بیان کرد: استان قم از سال‌های دور همیشه در بدنه تیم ملی بازیکن و مربی داشته است و هم اکنون نیز بعد از سال ها افتخار آفرینی مربیان و قهرمانان استان قم در بدنه تیم حضور دارند.

وی افزود: در گذشته استاد دباغیان به عنوان مربی و قهرمانان نامی همچون استاد عموزاده، کتیرایی، عبدالحسینی، آشتیانی و جعفری در تیم ملی حضور داشتند و در حال حاضر نیز اساتیدی مانند کتیرایی، پایدار و علیپور به‌عنوان مربی و قهرمانانی همچون امیر مهدی زاده قهرمان نامدار با دو طلا و یک برنز جهان در رده بزرگسالان و جوانانی همچون علی نجفی، مرتضی نعمتی و خدری در رده امید برای استان افتخار آفرینی می‌کنند.

بیرانوند اظهار کرد: برای پیشرفت کاراته در قم اقدامات متعددی صورت گرفته است برای مثال تمرینات تیم استعدادیابی استان به صورت منظم در دو رده نوجوانان و امید زیر نظر اساتیدی مانند مهدی عموزاده و محدثه اخویان در خانه کاراته استان برگزار می‌شود.

وی در خصوص عملکرد هیئت کاراته در سال جاری عنوان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی به سر می‌بردیم؛ اما موفق شدیم که چهار دوره مسابقات انتخابی تیم ملی و یک دوره انتخابی المپیاد استعدادهای برتر برگزار کنیم همچنین توانستیم کارگاه‌های متنوع دانش افزایی برای ورزشکاران، مربیان و داوران برگزار کنیم.

رئیس هیئت کاراته قم اضافه کرد: کسب دو مدال طلا و یک برنز و عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری بزرگسالان، کسب دو مدال طلا و نقره و عنوان سومی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، کسب یک مدال طلا در مسابقات انتخابی تیم ملی رده‌های پایه، کسب رنکینگ سوم میان وزن دنیا ۲۰۲۱ در سبک وزن توسط آقای محمد امین اسدی و کسب چندین مدال طلا و نقره در مسابقات بین المللی پرشین کاپ در استان کرمانشاه از جمله دستاوردهای هیئت کاراته در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضور سعید علیپور یکی از قهرمانان اسبق استان قم به عنوان مربی کومیته و بدنسازی در تیم ملی کاراته ناشنوایان کشور از دیگر افتخارات کاراته قم در سال جاری بوده است، گفت: اعزام سه نماینده استان به مسابقات قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان (علیرضا کتیرایی به عنوان سرمربی و ابوالقاسم پایدار به عنوان مربی تیم ملی امید) نیز از دیگر موفقیت‌های این هیئت در سال ۱۴۰۰ بوده است.

بیرانوند یادآور شد: تلاش و رایزنی در راستای جذب اسپانسر، برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های مختلف و عقد تفاهم نامه همکاری، حمایت از باشگاه ها و مربیان با انگیزه و قهرمان پروری، تجلیل از مربیان و قهرمانان استان، پخش زنده مسابقات استانی از شبکه نور برای اولین بار جهت بالا بردن انگیزه قهرمانان و… نیز از تلاش هایی بوده است که هیئت کاراته در راستای توسعه این ورزش در استان انجام داده است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا