ورزش

کار مقابل تیم‌های پایین جدول سخت است/ یک بازیکن یک باره مربی نشود

ابراهیم وادی در گفت‌وگو با مهر:

سرمربی تیم والیبال طبیعت بااشاره به اینکه مقابل سایپا کار سختی دارند، گفت:همیشه بازی با تیم‌هایی که در قعر جدول هستند، سخت‌تر است چرا که آن‌ها انگیزه زیادی دارند.

ابراهیم وادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کیفیت لیگ برتر والیبال گفت: من فکر می‌کنم به غیر از یکی دو تیم که بازیکنان بهتری جذب کردند، مابقی تیم‌ها شرایط یکسانی دارند و در یک سطح هستند بنابراین اصلاً قابل پیش‌بینی نیست که در دور برگشت کدام تیم‌ها صعود یا سقوط می‌کند. به واسطه تقسیم بازیکنانی که در کل تیم‌ها به وجود آمده هیچ حاشیه امنی وجود ندارد. تمام رفت و برگشت‌ها برای همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارد و رفت و آمدها واقعاً سخت شده به طوری که گاهی وقت‌ها ما یک روز به بازی مانده، بلیط پیدا نکردیم و همین موضوع روی عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بازی مقابل اردکان ما مجبور شدیم به خاطر نبود بلیط دو روز زودتر به این شهر برویم و همین موضوع باعث شده بود بازیکنان از نظر روحی خسته شوند و روی عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد این موضوع برای همه تیم‌ها معضل شده است. علاوه بر این مسائل موضوع ویدئو چک هم باید در لیگ برتر سر و سامان بگیرد و به جایگاه تماشاگران هم ارج و قرب دهیم و در تیم‌های حریف مداخله نکنند. این اتفاق در اردکان رخ می‌دهد و کمیته انضباطی و سازمان لیگ باید این موضوع را بررسی کنند تا به معضل تبدیل نشده است. باید یک ساختاری برای باشگاه‌ها تعریف شود که خدای نکرده تماشاگران از سوی باشگاه خط نگیرند.

سرمربی تیم والیبال طبیعت در مورد عملکرد تیم‌اش خاطرنشان کرد: در بازی گذشته مقابل چادرملو اردکان، تیم ما اصلاً خوب نبود. وقفه‌های طولانی در ست اول به وجود آمد که به خاطر قطع شدن دوربین ویدئو چک بود. در حال حاضر تیم ما در حال تمرین است تا برای بازی مقابل سایپا در روز چهارشنبه آماده شویم.

وادی در مورد کیفیت داوری در لیگ برتر امسال گفت: داوری در لیگ امسال مغرضانه نبود و من چنین چیزی ندیدم. اما به هر حال داور هم انسان است و ممکن‌الخطا است و به نظرم تصمیمات داوری خیلی در روند نتیجه‌گیری تیم‌ها اثر نگذاشته است. اما به نظرم بهتر است داوران خطی کمی ریزبین‌تر باشند و اگر خطایی رخ می‌دهد آن را ببینند تا تیم‌ها ضرر نکنند.

وی در مورد بازی با سایپا گفت: معمولاً بازی با تیم‌هایی که در قعر جدول هستند، سخت‌تر است چرا که آن‌ها انگیزه زیادی دارند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند که شرایط بهتری در جدول پیدا کنند. بنابراین کار سختی مقابل سایپا داریم. تیم‌های بالای جدول هم آن‌ها را دست کم می‌گیرند. به اعتقاد من در لیگ، هیچ بازی راحت نیست و باید تلاش زیادی کنیم.

وادی در مورد روند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و حضور سعید معروف به عنوان گزینه سرمربی تیم ملی گفت: همه مربیان مشتاق هستند تا نیمکت تیم ملی والیبال ایران را در اختیار داشته باشند، چون ما پول خوب می‌دهیم و به نوعی همیشه مرغ همسایه برای ما غاز است! بنابراین همه خیلی دوست دارند به ایران بیایند. اما در بحث انتخاب مربی به نظرم فدراسیون باید پخته عمل کند و به یک باره کسی که بازیکن تیم ملی بوده و سابقه مربیگری نداشته را نداشته نیمکت تیم ملی را به او نسپاریم. این کار به هیچ عنوان عاقلانه نیست چرا که مقوله مربیگری و بازیکنی متفاوت است.

وی عنوان کرد: مربی باید ابتدا از رده‌های پایه شروع کند، البته نه از رده ملی چرا که باید در این مورد هم تجربه کافی داشته باشد. بنابراین یک مربی باید سلسله مراتب را طی کرده باشد و پس از کسب تجربه و ارزیابی خروجی او می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. به نظرم باید این روند طی شود و فرقی هم نمی‌کند آن شخص چه کسی باشد یا چه مدتی در تیم ملی بازی کرده باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا