ورزش

کار پائز در تیم ایران نگرفت/ باید در تغییر نسل صبور باشیم

مصطفی کارخانه:

پرافتخارترین مربی لیگ‌های والیبال ایران گفت: تغییر نسل دادیم و باید نسبت به بازیکنان جدید و جوان‌مان صبورتر باشیم و برای کسب موفقیت از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کارخانه در خصوص شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه آغاز هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: تا اینجای کار هر هشت دیدارمان در لیگ ملت‌ها را واگذار کردیم که نتیجه خوبی نبوده است. کاری که فدراسیون باید انجام می‌داد این بود که به تیم ملی والیبال ایران یک شوک وارد کند و این اتفاق با تغییر سرمربی رخ داد، پائز رفت و پیمان اکبری جایگزین او شد. موفقیت مانند یک پازل است و همه چیز باید در کنار یکدیگر به خوبی قرار گیرد. بخشی از این پازل به کسب پیروزی و موفقیت مربوط می‌شود که بیشترین تأثیرگذاری در پیروزی‌ها به بازیکنان اختصاص دارد. بازیکنان‌مان ناراحتند و تمام تلاش‌شان را کردند اما چون مسابقات لیگ ملت‌های امسال به المپیک منتهی می‌شود، همه تیم‌ها با انگیزه و تمام بازیکنان‌شان پا به این رقابت‌ها گذاشتند.

کارخانه با اشاره به پوست‌اندازی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: به هر حال تغییر نسل دادیم و نسبت به بازیکنان جدید و جوان‌مان باید صبورتر باشیم. برای کسب موفقیت باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، مربی در جایگاه خودش و بر اساس شرح وظایفی که دارد، بازیکن در جایگاه خودش و فدراسیون نیز به همین صورت. هرکس باید بر اساس مسئولیتی که دارد خودش را آنالیز کند و عملکرد خود را بسنجد. مثلاً بازیکنان ببینند کارایی‌شان کجا بوده، اثر بخشی‌شان کجا بوده و مربی هم به همین صورت عملکردش را بسنجد. فدراسیون والیبال، هر کاری که لازم بوده را انجام داده است. اردوهای مناسب، ایجاد امکانات و تدارکات لازم و حمایت چه به‌صورت مادی و چه به‌صورت معنوی توسط فدراسیون والیبال اتفاق افتاد.

مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال افزود: باید به این تیم زمان دهیم البته انتظارات مردم طبیعتاً از والیبال بالاست، در گرما و سرما، در بهترین و بدترین شرایط کنار تیم ملی والیبال هستند. امیدوارم در رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها، بازیکنان با تلاش بیشتر، عملکرد خوبی داشته باشند.

کارخانه در خصوص شرایط فنی تیم ملی والیبال ایران گفت: بخش زیادی از امتیازاتی که به حریفان دادیم روی اشتباهات فردی و تیمی‌مان بوده است و اگر این اشتباهات را که آمارش هم بالا بوده کاهش دهیم خیلی شرایط‌مان بهتر می‌شود. باید تلاش کنیم در همه فاکتورها از جمله دفاع، سرویس و دریافت عملکردمان را بهبود بخشیم. اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً شرایط‌مان بهتر می‌شود. هشت بازی انجام دادیم و یک فاصله ده روزه جهت ریکاوری و آماده‌سازی داریم و باید نقاط ضعف خودمان را بپوشانیم. اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم شرایط هشت دیدار گذشته برای‌مان تکرار می‌شود. باید نقاط ضعف تیم برطرف شود و ترکیب اصلی مشخص باشد. از همه پتانسیلی که تیم‌مان دارد استفاده شود و مردم هم دعا کنند تا شرایط بهتر شود.

وی در خصوص پیمان اکبری گفت: اکبری تازه به دوران رسیده نیست بازیکن بزرگی بوده و سالیان سال است که در سطح بالا مربی‌گری می‌کند. اکبری در گذشته چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی تلاش کرده و اثر بخشی داشته است و امیدوارم موفق شود. بازیکنان باید دست به دست هم دهند تا عملکرد تیم بهبود یابد.

کارخانه با اشاره به عملکرد خوب تیم ژاپن گفت: مواقعی است که تیم‌مان از نظر فنی به نسبت رقبا ضعیف‌تر است. مانند ژاپنی‌ها که از نظر قد با بازیکنان تیم‌های بزرگ دنیا فاصله دارند و این ضعف را با جنگندگی و مبارزه کردن و تسلیم نشدن و تلاش مضاعف جبران می‌کنند بازیکنان تیم والیبال ایران نیز باید از آن‌ها الگو بگیرند. در تیم ملی ایران و در قسمت اثربخشی که نقش بازیکنان پایین بود باید این مسئله پررنگ‌تر شود. قطعاً این ضعف با هم‌افزایی، اتحاد و ایجاد حس همدلی جبران می‌شود. امیدوارم برای بقای والیبال تلاش کنیم. بالا بودن پرچم والیبال، هرکس که روی این سفره است را منتفع می‌کند و باید تلاش کنیم تا در سایه همدلی و همبستگی پیمان اکبری و تیمش موفق شوند که موفقیت اکبری پرچم مربیان ایرانی را بالا می‌برد.

مربی با سابقه والیبال ایران در خصوص برکناری پائز گفت: در مقطعی شرایطی به وجود آمد که سایر رشته‌ها در هر محفلی می‌گفتند باید برویم و از تیم ملی والیبال ایران یاد بگیریم. به هرحال فدراسیون احساس کرد که باید یک شوکی بدهد و امیدوارم که این شوک خودش را در هفته سوم نشان بدهد. فدراسیون والیبال باید به مردم و مسئولین جوابگو باشد. البته فدراسیون والیبال تلاشش را کرد. پائز آمد و زحمتش را کشید او سال‌هاست کار مربیگری می‌کند اما به هر ترتیب کار پائز در تیم ایران نگرفت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا