ورزش

کافا، تورنمنتی که با کیفیت نیست

با اعلام فدراسیون فوتبال تیم ملی خرداد ماه در تورنمنت کافا شرکت خواهد کرد.

به گزارش “ورزش سه”، کافا فدراسیون فوتبال آسیا مرکزی است که کشورهای ایران، قرقیزستان، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان عضو آن هستند. برای اولین بار تصمیم گرفته شد، تورنمنت کافا در فیفا دی خرداد ماه با حضور تیم های ملی بزرگسالان برگزار شود. بیشتر این مسابقات در رده سنی پایه و در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود.

کافا برای اینکه سطح فنی اولین دوره مسابقات در رده سنی بزرگسالان را افزایش دهد از تیم ملی روسیه هم برای حضور در این مسابقات دعوت بعمل آورد که روس ها اعلام کردند در این بازی ها شرکت نمی کنند. دلیل روس ها هم برای عدم شرکت در این بازی ها در نوع خود جالب است. آنها می گویند، نمی خواهند بعد از شروع بازی های لیگ برتر روی ملی پوشان خود فشار وارد کنند. تقویم مسابقات لیگ برتر در روسیه با سایر کشورها متفاوت است. از آنجایی که چند ماه در روسیه به دلیل سرمای بیش از حد امکان برگزاری بازی های لیگ برتر وجود دارد، آنها سعی می کند از ماه های گرم سال بیشتر برای برگزاری بازی ها استفاده کنند. نکته دیگر روس ها اینکه می گویند در کشورهای میزبان زمین های خوب برای تمرین و هم چنین برگزاری مسابقه وجود ندارد و گرمای هوا در خرداد ماه هم به طور حتم آزار دهنده خواهد بود.

گفته می شود بازی ها در دو گروه احتمالا در ازبکستان و قرقیزستان برگزار می شود. حق با روس ها است. اگر ایران در گروهی قرار گیرد که قرقیزستان میزبان آن باشد، باید گفت در قرقیزستان و در شهر بیشکک استادیوم اصلی این شهر سال هاست که بازسازی نشده و از نظر کیفیت چمن هم معمولی است. همه این ها به کنار بازی با تیم هایی که عضو کافا هستند بیشتر از اینکه برای تیم ملی فوتبال ایران آورده فنی داشته باشد، برای حریفان دستاورد فنی خواهد داشت و این بازی ها در حقیقت بیشتر به سود حریفان تمام می شود تا تیم ملی فوتبال ایران. امکانات زمین تمرین و هم چنین گرمای هوا در خرداد ماه نکاتی که روس ها بدان اشاره کرده اند باید مورد توجه فدراسیون فوتبال کشورمان قرار گیرد. البته از این دست برنامه ریزی از سوی فدراسیون فوتبال کم دیده نشده است. نمونه اش سال گذشته که تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی و در یک شرایط آب و هوایی گرم در دوحه اردو زد! در حالی که تیم ملی قطر خود برای برگزاری اردو راهی یک کشور اروپایی با آب و هوای خنک شده بود.

کافا تورنمنتی است که با توجه به کشورهای عضو با کیفیت نیست و روس ها به خوبی متوجه این موضوع شده اند و از حضور در آن انصراف داده اند و بهتر است تیم ملی فوتبال ایران هم به جای حضور در این بازی ها خرداد ماه با یکی دو تیم بزرگ بازی کند. تیم هایی که تیم ملی فوتبال کشورمان را تحت فشار قرار دهند و موجب کسب تجربیات جدید برای تیمی شود که با نیت قهرمانی در جام ملت ها در دوحه زیر نظر امیر قلعه نویی استارت زده است.

به خوبی می دانیم برگزاری بازی در کشورهایی چون قرقیزستان و ازبکستان برای تیم ملی فوتبال کشورمان که نزدیک به نیمی از آنها لژیونر هستند، فاقد جذابیت است و این فرصت می تواند با یک تصمیم خوب همراه باشد؛ جایگزینی تیم امید به جای تیم ملی. به خصوص که تیم امید شهریور ماه درگیر مسابقات رسمی می شود و می تواند از حضور در کافا تجربیات خوبی کسب کند. از همه مهمتر تنها نگاهی به برنامه ریزی حریفان در فیفا دی خرداد ماه ما را براحتی متوجه خواهد کرد حضور در کافا اتفاق خوبی برای تیم ملی نخواهد بود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا